• Marisha-69

Augusti - 2005 (Ny tråd för alla som gifter sig då och vill vara med)

Hej på er alla som gifter er i augusti år 2005.
    Det skulle vara roligt att chatta lite med er som har lika långt kvar som jag (13/8 2005)och se hur långt ni har kommit i era planeringar
    Skriv så fingrarna ömmar

• Svar på tråden Augusti - 2005 (Ny tråd för alla som gifter sig då och vill vara med)
  • Soon to be

Härligt med en tråd man är välkommen till!!

Vi gifter oss dessutom samma dag du och jag!

Ja, planeringen är det inte så mycket med. Har bokat kyrka! Resten är mest tusen tankar som snurrar i huvudet...Själv då?

• Marisha-69

Jag kan ju börja.
    Vi gifter oss 13/8 2005 i kyrkan.
    Vi kommer att ha mellan 70-80 gäster i en lokal som vi inte riktigt har hittat än.
    Vi har valt att ha catering och tänker åka till Tyskland på semestern nästa år för att köpa vin, öl och avec.
    Jag har precis beställt brudklänning på nätet som jag sitter hemma och väntar på(jättenervös!!):-O
    Vår budget ligger på 60.000:- och det är svårt att få den att räcka
    Nu väntar jag spänt på att se vilka som hänger på.
    Välkomna

• Soon to be

Gifter oss som sagt i kyrkan.
    Ska ha festen hemma i vårt nyköpta hus! I trädgården om vädrerguden tillåter (därav valet att ha bröllop i augusti då chanserna för fint väder är större).

Gästlistan är just nu på 80 men måste bantas, hur nu det ska gå till!

Kör också catering (buffé med serveringspersonal) och drickat från Tyskland.

Klänningen skall min mamma sy, men jag har ännu inte en aning om hur den ska se ut. Det finns så många fina. Tänkte ge mig ut i valda affärer och prova lite. Mest för att få ett begrepp om vilken modell som passar mig....

Hade en budget på 100.000 men lade 40.000 på ringarna. Lite oplanerat, men dom är ju så fina! Så nu sitter jag också med en budget på 60.000 och sliter mitt hår. MEN DET SKA GÅ!

Oj, jag hade ju kommit en bit i planeringen ändå!

Fråga: Har alla färg-teman på sina bröllop? Detta var något nytt för mig...

• Marisha-69

Soon to be:

Vad trevligt med en från den förra tråden!
    Vi har bokat kyrkan och 2 festlokaler men vi har inte bestämt oss än vilken vi vill ha.
    Varför valde ni just det datumet?
    Vi valde vårt för att det är vårt förlovningsdatum, vi kommer att ha varit förlovade 5 år dagen vi gifter oss.
    Har du börjat titta på klänningar än?

• Soon to be

Marisha-69.

Har du redan hittat klänning? Hur valde du? Har du bild på den? Såååå nyfiken!

• Marisha-69

Jag har provat massor och inte hittat en enda jag gillar 100% bara en Maggie Sottero som jag gillar till 90%
    Så jag har beställt 2 st Maggie.S klänningar som är mer som jag vill.
    Jag var tvungen att beställa själv för det finns bara en enda affär i hela Sverige som säljer M.S och dom hade nästan inget att välja på och jag kan ju förstås inte vänta tills höstkollektionen kommer
    Bild kommer snart.

• Soon to be

Vi valde augusti för att ha festen i trädgården och satsar på fint väder. När vi sedan började titta på datum var den 13:onde en lördag plus att det var datumen då vi "träffades" för 10 år sedan. (kommer att vara 11 år sedan 2005).

Har du också fått kommentarer från folk om hur man kan välja den 13:onde som datum att gifta sig på? Inte för att jag bryr mig, men vad är det för knepig kommentar. Varför inte den 13:onde? Men nu är ju inte jag skrock-full så.....

• Soon to be

Jag tycker detta börjar bli ruggigt!

Vi har samma planer, exakt samma tid för våra inlägg och samma datum.....

Är du en tvilling jag är ovetandes om eller? (hi, hi)

• Pupa

Hej! här är jag med! *vinkar*
    vi ska oxå gifta oss i augusti nästa år. kanske blir det 13e precis som er eller oxå 6e, beror lite på vår lokal. Att det blir i augusti beror mest på att det är industri semester här nere på malta då så det är enklare för folk att komma ifrån. precis som Marisha-69 har jag börjat i "fel" ände, har oxå köpt klänning. Men jag bara hittade rätt när jag var ute och provade för skojs skull med min svägerska (heter det så? sister in law alltså...)och så fanns det ingen återvändo :) Lokalen vi ska vara i är en loge så det blir "logdans" och troligtvis ska vi ha någon som grillar helstekt gris, i övrigt har vi legat ganska lågt. Kul att höra från andra, jag trodde jag var helt ensam om att ha köpt klänning så långt innan :)
    Anna

• Soon to be

Pupa, välkommen!

Vad härligt det lät...Malta! Vet inte direkt om du börjat i fel ände...finns det någon rätt ände att börja ifrån!

Hoppas jag får höra med om er fortlöpande planering. Det är så roligt att höra hur andra tänker!

Svar på tråden Augusti - 2005 (Ny tråd för alla som gifter sig då och vill vara med)