• DramaQueen

Bästa ögonkrämen?

Jag har börjat få orentligt med rynkor kring ögonen. När jag är netral syns de mest som många fina linjer men när jag skrattar ser man dem jättemycket. Visst är det ett bevis på åldrande, men det vill jag inte acceptera ännu . Jag har genom åren periodvis vistats ganska mycket i solen och det har nog gjort sitt till. Jag är 29år.

Är det någon som kan tipsa mig om en riktigt bra ögonkräm som "trollar bort" lite rynkor och andra tips? Berätta gärna hur jag sminkar mig för att inte framhäva rynkorna. Kanske har ni andra idéer också kanske om smikborttagningsrutiner mm. Jag har inga problem med mörka ringar men är i övrigt ganska torr i huden.

• Svar på tråden Bästa ögonkrämen?
  • Mani

Mitt förslag är tex Clinique - de har en rosa tub med ögonkräm som är toppen. Ett annat bra märke är declore som finns på hudsalonger och Åhlens i Stockholm.

Ett annat tips är att strunta i puder runt ögonen då puder gör att det ser rynkigare ut.

• Meddelande borttaget
  • Camilla77

Jag är ingen expert inom detta. Men jag tror att nästan alla får rynkor när de skrattar. Jag tycker mer att man börjar åldras när det syns rynkor när man är neutral. Men jag använder rosenseriens ögonkräm. Väldigt mjukgörande..

• Sunniva

Skrattrynkor som är såååå fint!!!

• Genus

Precis, skrattrynkor visar ju att man levt glatt och inte ledset! Men vill man ändå smörja så kanske Lancômes Absolu ögonkräm kan vara nåt, den har fått pris har jag för mig! Då tycker jag det är värre med rynkor runt munnen, det kan man få även om man inte röker...I sminkväg har jag hört att YSL Touché Eclat ska innehålla ljuspartiklar som förvillar ögat och ljusar upp området man täcker över så att det ser fräschare och slätare ut. Har dock inte provat, men många här på BT har rekommenderat den. //G

• Zyrzan

Jag älskar oriflames eye soothing gel som stramar upp utan att tynga ner huden. Men jag är 25 och än utan rynkor, du kanske behöver mer uppstramande. Minns att i någon tidning kom faktiskt loreals lgonkräm högt uppp bland de dyra märken i något test. Tror den finns i deras Age serie.

Svar på tråden Bästa ögonkrämen?