• m74

Erfarenheter av Elfvik på Lidingö?

Hej!

Har någon erfarenheter av festlokalen på Elfviks herrgård på Lidingö? Hur är maten i förhållande till priset? Blir man störd av att herrgården ligger i en allmän park? Erfarenheter av båttur till Elfvik från tex gamla stan? Tacksam för all upplysningar!

• Svar på tråden Erfarenheter av Elfvik på Lidingö?
  • fru2003

Maten är otoligt bra på Elfvik. Men tyvärr är personalen väldigt snobbiga och trista. Tjejen som driver gården har näsan väldigt högt i vädret. Men stället är vackert!

• fru2003

Maten är otoligt bra på Elfvik. Men tyvärr är personalen väldigt snobbiga och trista. Tjejen som driver gården har näsan väldigt högt i vädret. Men stället är vackert!

• Lalja

Vi hade vårta bröllop på ELfvik Gård, och en av anledningara att vi valde det förutom miljön var just att vi vart så väll bemötta där från början till slut av personalen, kan inte alls hålla med om att "Tjejen har näsan högt i vädret", hon är ju jätte härlig och trevlig, verkligen omtänksam! Ibland kanske personkemin inte stämmer!!!

• MHe

Hej m74,

Vi gifte oss den 31 juli Ulriksdals slottskapell och hade sedan båt som gick med alla gäster till Elfsvik där vi hade festen. Jag är sååå nöjd med både vigseln och festen! Det enda som jag kan anmärka på ang. Elfsviks gård är att det kan bli rätt hög ljudvolym när alla sitter och pratar i matsalen. Men det beror säkert på hur många man är.

Jag skulle i alla fall inte ändra på en grej på vår bröllopsdag om jag kunde!

Magdalena

• m74

Hej Lajla och Magdalena!

Tack för er respons. Det låter ju toppen. Vi har till 95% redan bestämt oss och detta får oss ju bli ännu säkrare. Apropå ljudnivå - hur många var ni då?
    Det där med båt är något vi också funderar på - från innerstan eller Djurgården. Har du några tips om båtbolag? Hade ni någon förtäring på båten?

m74

• MHe

Hej igen m74,

Vi var 107 personer. Men jag fick höra igår att jag skall vara glad för att det var hög ljudnivå, det betyder bara att alla hade trevligt :)

Vi hade båt från Ulriksdals kapell till Elfsvik och vi ordnade med vin/öl/vatten och snittar till gästerna. Marsalkerna och min mamma var ansvariga för att det skulle fungera för jag och min man åkte bil mellan kapellet och Elfsvik.

Jag är som sagt helnöjd med vår fest. Stället stängde kl. 3 och då var de tvugna att "slänga" ut folk. Det är ett bra tecken!

Lycka till med planeringen!

Magdalena

• m74

Hej igen Magdalena,

Låter som om ni gjorde med båten ungefär som vi tänkt göra. Har du några tips på båtfirma? Ordnade ni med förtäring på båten själva eller skötte båtfirman det? Kostnad? Tog ni brudskål när gästerna kom fram?

Ja, att folk måste slängas ut vid 3 är ju ett gott tecken! Hade ni ordnat med transport från Elfvik också eller?

m74

• Gobi

Jättegullig personal på elfvik!!
    Miljön är också rogivande och lantligt idyllisk

• MHe

Jag tror att vi hyrde båten från Strömma rederi, det var en gammal Djurgårdsfärja (det var min man som skötte den biten). Jag tror det kostade runt 10 000. Vi ordnade med dricka och snittar själva och tog med det. De ställde upp ett bord att duka fram på. Jag vet att man kan hyra båt där det ordnar med det, men det är dyrare.

Vi hade fördrink/brudskål utomhus när gästerna kom fram. Och en liten orkester som spelade diximusik, jättehärligt! Det kan jag rekommendera.

När har ni planerat att gifta er? Jag tror att det kan vara rätt så fullbokat på Elfsvik. Vi fick hoppa in på en avbokning som de hade.

Vi ordnade inte med transport från Elfsvik. Personalen var bra på att beställa taxi till alla när de droppade av.

Magdalena

• m74

Tack Magdalena,

Blir mer och mer övertygad. Vi har redan bokat i augusti nästa år så den biten är avklarad. Nu är det alla saker runt detta som skall ordnas. Därför fråga om båt. Verkar ju bra att ni kunde fixa käket själva. Skall ringa Strömma.

m74

• MHe

Lycka till! Hoppas jag får läsa mer om hur det går här på torget i framtiden!

Magdalena

Svar på tråden Erfarenheter av Elfvik på Lidingö?