• Bröllopstokiig

Kul grej under bussresa fr.vigsel-feststället?

Vi ska åka buss alla gäster mellan vigselplatsen och restaurangen. Tar ca 45 min. Funderar på om man ska göra nåt kul under den resan? Inte för att jag EG. tror att det behövs direkt, men det är ju alltid kul med kuliga saker!
    Vi funderade först på att bjuda på en varsin flaska typ alkoläsk (det är ju mitt i juli och champagne ska vi ju dricka när vi kommer fram). Sen tänkte vi att vi skulle ordna en fejkat bussguide som gjorde nåt kul, typ guidning men helcrazy, men då kostar det pengar om man ska ordna nåt sån och vi har redan massa männsikro vi hyrt till både det ena och andra...
    Nån som har förslag?

• Svar på tråden Kul grej under bussresa fr.vigsel-feststället?
  • Bröllopstokiig

Frågesport om brud och brudgum?

• Bröllopstokiig

Hej!

Låt någon ur Er kompiskrets vara bussvärd. Låt denne guida under resan till festen. Denna kan berätta om hur ni träffades..några smarriga hemlisar kanske? Alkoholen serverar Du i typ Festis paket..Du sprutar i alkohol med spruta..ta ut en del av saften innan. ..Ni kan ha frågetävling..med kul pris... Ni kan ha seriös guidning om Ni känner det så. Ni kan sjunga. Blev du något klokare?

Mia2

• Bröllopstokiig

Observera att det kan vara farligt att hälla sprit i tex Festis, folk tror att de dricker ngt alkoholfritt vilket kan leda till olyckor...

Det finns minichampagneflaskor som man kan servera med sugrör. Sedan kanske ngt alkoholfritt till de som är törstiga och till de som ej dricker alkohol.

• Bröllopstokiig

Julia!
    Håller med Sopie som jag tycker har en vettig synpunkt då hon påpekar att det måste framgå tydligt att det är alkohol i festisen. Någon kan tex vara gravid eller stå på medicin etc. Man kan ju göra egen kul ettikett att sätta på flaskan eller festisarna. Låt dessutom bussvärden dela ut dryck som flygvärdinnorna gör. Glöm ej ha med alkoholfria alternataiv.

Mia2

• Bröllopstokiig

Finns det video på bussen så kan ni knåpa ihop en film om Er + bjudna gäster och visa. Ett sätt att presentera alla på festen.

Svar på tråden Kul grej under bussresa fr.vigsel-feststället?