• Jisan

Sexgalna grannar

Jag blir galen, grannarna ovanför håller på att ha sex i tid å otid. Jag skiter egentligen i att dom har sex, om det nu inte vore för att hon låter så j*vla högt, nästan i porrfilmskass dessutom. Jag blir galen, Nu sitter jag med balkongdörren öppen å vilka hör jag? Jo minsann dom..igen. Jag brukar tom vakna av dom på nätterna. i förra veckan kom vi hem vid 17:45 å då är dom i fullgång..hela trapphuset hörde!
    Huset är väldigt lyhört men ändå..
    Å nej det är inte pga av avundsjuka jag skriver det här..utan för att jag är så less på hennes tillgjorda läte!!

Är det bara jag som har det såhär?

/ en ang Jisan

• Svar på tråden Sexgalna grannar
  • EmmaPemma

Nej, jag har hört om fler som har liknande problem.
    Enligt hyreslagen så får man inte störa sina grannar, så ni kan ju börja med att prata med hyresvärden. Om fler grannar går ihop och klagar så kanske han/hon lyssnar mer.

Lycka Till!

• Mastermind

Jag tycker att ni ska säga till dom först och främst, innan ni går till hyresvärden. Dom kanske inte är medvetna om att det hörs så väl ut? Om du tycker att det är pinsamt så kan du ju lämna en anonym lapp i brevinkastet och, om du vill, förklara att du för allas skull är anonym, men att du kommer att säga till öga mot öga nästa gång. Själv hade jag blivit jättegenerad och gjort allt för att slippa en konfrontation om ett så intimt ämne med en av mina grannar.

• CyberPet

Släpp ner en lapp i brevlådan och påpeka att deras kärleksakter hörs över hela huset. Det kanske får dem att tänka till lite.

Petra

• Jisan

jag ska testa det där med lappen.. Bra idé tjejer..Känns lite väl att prata med värden..Men som sagt, dom borde inse hur mkt det låter..Pinsamt!

• EmmaPemma

Tycker det är lite löjligt (och på snudd till obehagligt) att lämna anonyma lappar till grannar om jag skall vara ärlig.

Min åsikt är att man antingen bör prata med personen det rör öga mot öga eller kontakta värden. Själv skulle jag inte vilja prata direkt med paret eftersom det skulle kännas väldigt pinsamt, så därför skulle jag prata med värden. Jag tycker inte att det är att ta i; för det är hans/hennes jobb att ta itu med den här typen av problem om det inkommer klagomål från hyresgäster.

• Mastermind

EmmaPemma - Att gå till hyresvärden direkt tycker jag är dålig beteende. Jag har själv råkat ut för en varning direkt från hyresvärden i samband med en fest (som i mina ögon var rätt lugn), och blev helt paff. Nu har vi alltså en prick helt i onödan. Hur ska man veta om man stör andra om ingen klagar??

Om man tycker att det är pinsamt att ta upp högljudda sexläten med sina grannar så tycker jag definitivt att en liten lapp är att föredra framför ett klagomål till hyresvärden. Om dom sedan ignorerar lappen så kan man ju gå till hyresvärden, men ALDRIG i första hand.

• EmmaPemma

Mastermind:
    Vad gäller sexläten tycker jag att det är lite speciellt. Om det verkligen är så att det hörs i hela huset borde paret som gör dem redan vara medvetna om att de är väldigt högljudda. De både stör grannar och försätter dem i en mkt pinsam sits. Att lämna in lappar genom brevinkastet tycker jag är fegt. Att däremot klaga hos hyresvärden tycker jag är ett bra sätt eftersom han/hon har detta som arbete.
    Man blir knappast vräkt av en varning/prick, och har man fått en så tänker man sig nog för i framtiden hur man beter sig.
    Om det hade handlat om hög musik så hade jag nog pratat direkt med grannen, men det här med sexläten????? (man försätter inte sina grannar i en direkt juste sits).

Det är väl bara att konstatera att vi tycker olika! Men jag måste säga att jag verkligen inte tycker att det är fel att klaga hos hyresvärden. Bor man i ett hyreshus så finns det faktiskt vissa regler man måste följa.

• Mastermind

EmmaPemma - Men förstå vad jag vill få fram: Tänk om dom inte vet om att dom hörs ut? Dom borde ju onekligen vara medvetna om att dom njuter högt, men eftersom ingen tycks ha klagat så kan dom ju inte veta att dom är FÖR högljudda, eller hur? Jag hade verkligen inte tyckt att det var kul att ha en prick för "högljudda sexläten" i hyresvärdens register.. :o Jag hade verkligen gett dom en chans innan jag skämde ut dom inför hyresvärden och kanske även kommande hyresvärdar..

• EmmaPemma

Mastermind:
    jag förstår vad du vill få fram.
    Jag tycker ändå INTE som dig.

• Monn

Jag tycker också att en lapp i brevlådan (anonym eller inte) är att föredra framför att kontakta hyresvärden direkt. Jag tycker det är väldigt elakt att kontakta hyresvärden utan att ha gett paret i fråga en chans att bättra sig! Som sagt, de kanske inte ens är medvetna om hur mycket de stör.

Svar på tråden Sexgalna grannar