• Egensinnig brud

Maldiverna

Vi funderar på att åka till Maldiverna på bröllopsresa i maj, men är tveksamma till att lämna vår dotter hemma. Hon kommer att vara 1 år och 4 mån när det är dags. Är det någon som har erfarenhet av barn på Maldiverna? Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter i övrigt?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Maldiverna
  • Tigger

Jag har aldrig varit där men ska dit nu i februari (dock utan barn). Vi tänkte först åka till One and Only på Kanuhuura men fick tipset på Select travels att välja en annan ö för smekmånad då Kanuhuura hade mycket barnfamiljer. De har barnpassning och sådant på det hotellet. Jag tror att det går bra att ta med barn till Maldiverna om man bara väljer ett barnvänligt hotell.

• Sunshine Girl

Hej,

Jag var på Maldiverna i April, vi bodde på Lily Beach resort, vilket var helt otroligt underbart! Där fanns det en hel del barnfamiljer den yngsta var 7 månader och den äldsta var 12 eller 13.. Jag kan inte nog rekommendera er att åka dit!!
    Ha en ljuvlig resa!

• Emmela

Vi tillbringade några dagar på One and Only på Kanuhuura i augusti förra året på vår bröllopsresa. Det var bra och vill man ha barn med sig så passar detta hotell toppen. De hade barnpool samt lite barnvänligare hotellmiljö. Men det mest fantastiska stället i maldiverna är Soneva Fushi och Soneva Gili. Det finns inget mer perfekt ställe att tillbringa sin smekmånad på. Men det kostar...

Svar på tråden Maldiverna