• Jacequeline

Sierska el. likn. (hjälp med försvunnen katt)

Hej!
    Våran katt har inte kommit tillbaka sedan han gick ut för 6 dagar sedan. Han är okasterad, men det är verkligen inte hans stil att vara borta så länge. Han brukar vara borta högst några timmar för att sedan komma hem för att få gos...

Nu behöver vi all hjälp som kan fås, vi bor norr över i landet. Och alla sierskor, djurpratare etc. som kan hitta försvunna djur är tacksamt mottaget!

Kram
    J

• Svar på tråden Sierska el. likn. (hjälp med försvunnen katt)
  • jessy

okastrerade hankatter kan gå LÅNGA rundor innan de vänder hemmåt igen. Finns ju flickor lite här och där. Inget de behöver göra varje gång när de är ute, men ibland doftar det annorlunda och sånt ska ju givetvis kollas upp. Det är ju hans revir och en okastrerad hane ser ju gärna att få större och större revir.

Har ni bild på honom så kopiera upp lappar, sätt i affärer, runt omkring där ni bor, skicka in till tidningen.

Hur gamal är han?

• Jacequeline

Jovisst, en av våra katter är sådan. Men den här pojken som är snart 4 år har aldrig gjort detta förut. Och med tanke på att han e 4 år, och aldrig varit ute längre än 3 timmar i sträck så är det inte likt honom.

Har pratat med ett medium som säger att han ligger skadad i en skog bakom vårt hus... så nu ska vi ut och leta.
    Hoppas bara att han har klarat sig och att vi hittar honom... :(

• FoxyGirl

Jacequeline

Du måste berätta hur det har gått!!!

• Hedblomma

Lycka till, Jacequeline! Ni hittar honom säkert!

• Jacequeline

Är inte där just nu... sitter nere i sthlm.
    Ingen av grannarna har sett honom på flera dagar och den vaga beskrivningen från mediumet gav inget. :(

Mannen har fixat en hund som älskar katter, och våran pojkes hårborste som hunden får nosa på.

Allt e totallt kaos, ska upp dit imorgon. Men jag har haft fullt upp och inte hunnit packa eller något.

Tog kontakt med en tjej i USA som ska se om hon kan ge oss mer och bättre info...
    Är så himla orolig för honom...*snyft*

• Umebruden

Hoppas ni hittar honom!

Har det hänt något ovanligt på sistone i hans hemmiljö? Katter kan vara känsliga för förändringar och få för sig att springa bort. Till exempel om ett nytt djur kommit eller så. Vår kattkille sprang bort en gång när vi hade kompisens katt hemma medans de var bortresta, och de två katterna gick inte så bra ihop.
    Vi hittade honom först efter en vecka och han har heller aldrig vare sig före eller efter varit borta så länge.

Annars har jag inga andra tips än att gå runt och leta och ropa, sätta upp lappar, kolla om han blivit instängd någonstans och sätt en annons i lokaltidningen.

• Jacequeline

Det enda jag kan tänka på är att det var längesedan jag var där, jag brukar komma dit varannan månad. Men nu har det gått 2 månader pga, skola och jobb. Det är det enda som har hänt.

Vi har pratat med grannarna och ingen har sett honom på flera dagar, vi ska sätta upp lappar imorgon när jag kommer upp.

Tack för alla tips... jättegulligt!
    Kram

• Freja

Jag håller alla tummar jag kan! :(

/F :) Alla katters främsta försvarare

• Freja

Hur har det gått med bäbis?

/F :?

Svar på tråden Sierska el. likn. (hjälp med försvunnen katt)