köpa tyg i Skaraborg - var? ge mig tips!
Ska köpa tyg till en väst till min blivandes klädsel på vår vigsel.
Är det någon som har tips på bra tygaffärer med stort urval, bra tyger och trevlig service (eller något av de tre) i Skövde trakten?
Ska köpa tyg till en väst till min blivandes klädsel på vår vigsel.
Är det någon som har tips på bra tygaffärer med stort urval, bra tyger och trevlig service (eller något av de tre) i Skövde trakten?
Det finns en billig affär som har ett stort utbud som heter "Hem och Hobby". Den finns i Skövde också, men en större butik finns i Hjo, 4 mil från Skövde. Där är tygerna billigare faktiskt så vi kommer att åka dit och handla. Skulle tro att det tom finns 2 butiker i Hjo, men den jag menar är den som ligger på vägen när man kommer in till stan, inte den i centrala Hjo.
ladan i vänersborg är nog billigast i västragötaland även kristinedals textiler i herne lidköping.
ett ställe som har bra utbud och jag tror även att de har en speciell päm med tygprover för brudklänningar vet inte om de har för västar. Iallfall butiken är "kålltorp" ligger utmed E 20 ca 1 km efter Ardala på väg mot Göteborg.
Annars kan jag tipsa om Furulunds tyger i Knalleland, borås.
Sen i Stora Mellby utanför alingsås finns en "ladugård" med MASSOR av tyger, bra service osv.
I Tidaholm finns en liten liten tygaffär intill biblioteket. Hon som har affären är trevlig och kan beställa hem de tyger man vill ha om de inte finns hemma. Har många festtyger etc.
Jag håller med om att hem och hobby är bra. Tyger finns både i butiken iSkövde och den stora butiken i Hjo, precis som timidimi skrev. De har väldigt billiga och bra tyger. Själv brukar jag köpa gardintyg där.
Det blev hem och hobby i Hjo.
Hoppas att västen blir bra!
Tack för hjälpen!