Tips på roligt sällskapsspel?
Min bästa kompis fyller år på tors och vi älskar båda att spela spel, favoriten är Tabu. Är det ngn som har tips på ngt kul spel jag kan ge henne?
Min bästa kompis fyller år på tors och vi älskar båda att spela spel, favoriten är Tabu. Är det ngn som har tips på ngt kul spel jag kan ge henne?
Ohhh...jag ÄLSKAR sällskapsspel! Jag gillar
Dr Sound (Ett spel där man ska förklara ord ENBART med LJUD),
Tribond (Du får tre ord och ska tala om vad de har gemensamt. T.ex Einstein, apelsin, vitlök)
Rappakalja (Alla får ett underligt ord och ska skriva en förklaring till vad det betyder, sedan ska alla gissa vilken förklaring som är den rätta)
Brainstorm (Du får en kategori och ska rabbla ord som stämmer in. Det gäller att ha samma ord som står på spelkortet...)
*funderar vidare*
Vi spelar hemma:
Från A till Ö
Så det kan låta
Mahjong
Trivial pursuit
Alfapet!!
Ohoh... NE Spelet är ett underbart frågespel (som TP fast med lite extra skojjigheter, man kan stjäla "pluppar" från varann t.ex)
Tack för tipsen, blir otroligt spelnödig när jag läser!
Alfapet, Rappakalja, Från A till Ö och Brainstorm hör redan till våra favoriter men det var flera tips som nog kan bli ngt! Dr. Sound och Tribond läggs på minnet till dagens shoppingrunda.
Dea, tack för tipset med Så det kan låta, vi har det redan men har aldrig ens öppnat det för vi är helt omusikaliska... Borde väl testa ändå iofs!
JA, NE-spelet är jättebra. Tar inte lika lång tid som TP, och frågorna är inte lika idiotiskt svåra.
Annars gillar jag Boggles och Pictionary.
Ja, Boggle (eller Ordbox som min stenåldersvariant heter) är ett av de roligaste spel jag har träffat på. Synd bara att det inte verkar finnas till försäljning någonstans (har letat med ljus och lykta). Är det någon som har sett det till salu nånstans får ni gärna hojta till!
Annars är jag förtjust i TP och liknande spel...
Jag ÄÄÄÄlskar att spela spel (fast oftast strategispel men även annat). Här är några av mina favoriter som inte tidigare nämnts:
Lika som bär
Carcassonne
Settlers
Settlers (kortspelet)
Sagan om ringen
Fluxx
Citadels
Alhambra
Ha ha Dr Sound är skitkul! (fast kan vara otroligt pinsamt om man inte är typen som gillar att göra bort sig lite) I min familj brukade det plockas fram när någon hade en ny pojk/flickvän, ganska elakt faktiskt!
Andra nyare favoriter: Vem vill bli miljonär? (redan klassiker), Jeopardy (oslagbart att ha en egen knapp att trycka på! ), När och fjärran (riktigt klurigt utformat och väldigt kul).
I "så kan det låta" så blir det nästan roligare om man inte är så duktig på att sjunga. Men det är bra om man känner till många sånger.