• mia-fia

Båttransporter i Stockholm

Hej,
    Är det någon som känner till ett bra, billigt rederi för kortare båttransporter? Vi ska köra 80 pers från Ulriksdal till city och vill gärna ha en "trevlig" båt, typ inte Delfinbåt.
    /Mia-Fia

• Svar på tråden Båttransporter i Stockholm
  • Vasatjej

Jag har sommarjobbat på Strömma Turism och Sjöfart för några år sen. Kolla på www.stromma.se
    Det är samma företag som har Delfinbåtarna med de har även större och finare båtar, som avgår från Nybrokajen och Stadshuset. Finns även några gamla ångfartyg, väldigt fina båtar.

• Sessie

Vi kommer att hyra båt... vi har valt Frithiof. deras hemsida är inte så informativ ännu, men man kan se lite i alla fall: www.steamship.se

Annars kan man gå in på Svenska rederiförbundets hemsida och söka på båtar. Gå in under Chartra båt, välj ost och antal passagerare så får du en jättelång lista.
    www.sweref.se

• MinPrins

Hej tjejer! Tack för era tips!! Har samma problem, ska försöka få tag på båt-transport till ett rimligt och överkomligt pris. Kontaktade ett rederi idag som skulle ta c:a 20.000kr för att frakta c:a 60-70personer, och då takar vi om en relativt kort sträcka!!!! Så alla tips är välkomna!

• mia-fia

tack för tipsen!
    Sessi, vad får du betala för ångbåten?
    MinPrins 20000 låter jättedyrt!

• Sessie

Det kommer gå på ca 10 000:- plus moms 6%, men då är det för tre timmar. De flesta har en minidebitering på tre timmar viket gör att priset drar iväg.

Den båten vi valde fick man ha med sig egen mat och dryck... det håller nere priset om man har tänkt att bjuda på något.

Visst det blev massor med pengar, men vi bästämde oss för att det fick vara värt priset.

• Jenna

Hej
    vi hyrde en jättefin gammal ångbåt som heter Frithiof för 11.000:- för ca 4 timmar. Den ligger på Beckholmen dit du kan åka och titta på den.

• Sessie

Jenna: Vi ska oxå hyra Frithiof!!! Kul!

Var ni nöjda?

• Jeppson

MinPrins:
    Hallå där! Tänk att springa på dig även i andra trådar! :D
    Vi har tänkt hyra en båt först för att ta gästerna TILL festan, och sedan hem från festen i två vändor så de som måste kan komma hem lite tidigare (har inte riktigt tänkt igenom det sista - vill ju inte att folk ska åka hem för tidigt. :) )
    Hursomhelst! Det kostar 2000:- i timmen, och man måste hyra i minst 2 timmar om jag inte missförstod det. Det är Ängsholmens rederi. Fast jag ska kolla förslagen ovan, för den båt vi tänkt för 60 pers är inte särskilt fin...:(

• Jeppson

MinPrins:
    Hallå där! Tänk att springa på dig även i andra trådar! :D
    Vi har tänkt hyra en båt först för att ta gästerna TILL festan, och sedan hem från festen i två vändor så de som måste kan komma hem lite tidigare (har inte riktigt tänkt igenom det sista - vill ju inte att folk ska åka hem för tidigt. :) )
    Hursomhelst! Det kostar 2000:- i timmen, och man måste hyra i minst 2 timmar om jag inte missförstod det. Det är Ängsholmens rederi. Fast jag ska kolla förslagen ovan, för den båt vi tänkt för 60 pers är inte särskilt fin...:(

• MinPrins

Nämen HEJ Jeppson, kul att springa på dig här på båtdiskussions-sidan! Vet inte om vi kanske måste skippa det här med båt-åkandet, det verkar ju vara så förbaskat dyrt! :0( Hade ju varit SÅ mysigt!! Vi ska kika runt lite till, ringa och maila några till och se vad vi får för prisförslag. Men i värsta fall får vi hyra buss istället :0(

Svar på tråden Båttransporter i Stockholm