panik!!! idag - blåmärke!!!!
vAD SKA JAG göra när jag trodde att mina blåmärkenskulle gå över men dom är fortfarande bruna... ! kan man dölja det med någon kräm??? jag har använt hirudoid!
HJÄLP!!
vAD SKA JAG göra när jag trodde att mina blåmärkenskulle gå över men dom är fortfarande bruna... ! kan man dölja det med någon kräm??? jag har använt hirudoid!
HJÄLP!!
vart har du blåmärken?
På armen!
Jag sitter här och gråter....
Jag bor i stockholm så jag kan springa och köpa något som kan dölja det... men vad???!
jag ska nämligen på bal ikväll!
använd ett täckstift (dutta på antingen med svamp, finger eller pensel), använd sedan en färgad foundation över ansiktet, avsluta med ofärgat puder... så brukar jag göra för att dölja finnar eller ytliga blodkärl...
funkar även att använda täckstift på andra ställen än ansiktet (benen till exempel)
okej.. rekommenderar nu något täckstift? jag har inget :(
kommer de inte synas på armen?
Lycka till på balen!
använd täckstift på armen. Över det kan du använda en svagt bronzad hudkräm/gel, kanske med lite glitter i (glow du vet). Men använd då denna på både armar, dekolletage, ben (om dom syns) och kanske lite ansikte
Du kommer se ut jättefin ut ikväll!
du kan ju alltid fråga i sminkbutiken om dom har något bättre tips.
Dom brukar vara så vänliga och tillmötesgående.
Du är alltid så vänlig och hjälpsam mot alla!
Tack! Men det är en djungel där ute... vad finns det för bra och prisvärda märken?
ja som jag skrev, fråga i sminkbutiken... Gå på NK, där är det bra service.
Funderar på om jag ska gå till åhlens eller hm... eller yves (duvet) ... vad dom nu heter.. tänk om det syns att jag har försökt täcka det?
tack!
Även Kicks brukar ha bra personal som gärna hjälper
Jag köpte all makeup där inför mitt bröllop och hon tipsade och provade på mig
Berätta bara om ditt problem, så hjälper dom dig garanterat!
Okej, Tack allhopa! Det är ju lite pinsamt... :)
(ännu en extra kostnad)
tjejen som ska sminka mig ikväll hemma hos mig, kanske hon kan hjälpa mig? hmmm..
Att sminka över ett blåmärke är inte speciellt svårt, ska du ha en make-up artist som ska hjälpa dig så är jag övertygad om att hon hjälper dig med det utan extra kostnad. Som nämnt tidigare så funkar vanligt täckstift, foundation och puder utmärkt. Skulle du ändå vilja ha en specialprodukt kan du prova Joe Blascos "Dermaceal" som är jättetäckande. (Används ofta inom film & TV) Finns på drottninggatan 100.
Lycka till nu! :)
vad bra! tack! hur mycket kostar den då?
Vet inte faktiskt, det var säkert 5 år sen jag köpte min. Ring och fråga vet ja! :)
Nummerupplysningen borde ha numret. Företaget heter Cajencia och ligger på drottninggatan.
jag tror jag skippar det och hoppas på sminktjejen!