• Bröllopstokiig

Bröllop 17 juli!

Hejsan!

Igår fick vi hem ringen, håller på med bordsplaceringen och nästa vecka ska vi till Tyskland. Vigselprogrammet klart i veckan =).
    Vad gör ni? Nervösa? =)
    Kram

• Svar på tråden Bröllop 17 juli!
  • Rapunzel

Bordsplaceringen klar, festprogrammet i stort sett klart - sen ska det förstås skrivas ut lite snyggt också , ringarna klara om ett par veckor, mat och tårta beställt, prästsamtal gjort, bil beställd, vin inhandlat.
    Nu är det bara våra kläder som ska bli klara, blommorna som ska fixas, kören som ska kontaktas och betalas etcetera...

Stressen kommer nog snart!

• Bonnybrud

Hej!

gifter mig oxå också 17 juli...

vi håller på med presentationen av alla gäster..typ brudens mor, gillar blommor osv.

Jag får min ring om ca 1½ vecka...längtar!

Det börjar dra i hop sig nu...nervöst men ROLIGT :)

• Linganlotta

Här är en till!

Kläder, ring, resa allt är fixat förutom programmen..börjar känna lite stress där nu, men vi ska börja nästa vecka!!!

Bara 5 veckor kvar!! ihhhhh

• Jennsan

Jisses...det är så kort tid kvar!!!!

Ska beställa ringarna idag!
    Börja knåpa på festprogrammet i helgen.
    Prova klänningen den 18/6 (första provningen, sen blir den klar en vecka efter ungefär)
    Gubbens kostym skall anlända till affären så vi får hämta ut den.

Sen är det faktiskt färdigt!!!

Vi har bestämt att sista veckan skall endast ägnas åt mysiga saker som manikyr, fotvård, massage, frissan för att klippa och färga och sen dagen innan ska vi hämta blomsterdekorationerna.

Oj oj oj...så jag längtar nu!! Det konstiga är att jag är inte ett dugg nervös. Ju närmre det kommer desto längre bort känns det. Mkt märkligt...men det är väl jag i ett nötskal!

• Fru Kall

17 Juli här också!
    Klänningen är vald, har en provning kvar om 1½ vecka.
    Ringen kan vi hämta idag om vi vill.
    Lite panik över min tiara då jag igår såg att det fattades en strass sten mitt i tiaran!
    I dag ska vi träffa prällen för första gången och diskutera musik och psalmer.
    Vi har fortarande inte valt ut musik för kvällen, inte heller gjort något vigsel eller festprogram.
    Vi har bestämt hur folk ska sitta men inte gjort plaseringskorten.
    Bör jag vara stressad?
    Jag har inte känt mig stressad förens nu när jag skriver ner allt...
    Så mycket att göra, så lite tid!!! :-O

• dalkullan

Vi gifter oss också 17 juli! Jag hade inte insett att det bara är 5 veckor kvar förrän jag läste det här... Hjälp, det är så snart och massor kvar att fixa.

Vi beställde ring idag, bestämde meny idag, ska bestämma tårta, ska göra vigselprogram, festprogram och placeringskort, ska göra bordsplacering, ska hämta klänningen på fredag samt köpa slöja och underkläder, ska köpa skjorta, slips och skor till mannen, ska prata med prästen och kanotrn och säkert något mer som jag glömt nu. Massor att göra, men oj så roligt det ska bli att gifta sig!

• Enna

Ja visst är det roligt =). Roligt också att höra vad ni andra gör. Fru Kall, jag tycker inte du ska känna dig för stressad, tycker du verkar ha mkt på plats, det ordnar sig! Jag har varken tiara eller slöja klart än. Vi är nervösa/nojiga ibland, det går liksom i vågor. Festprogrammet gör vi inte själva, ska bara bidra med bordspl och lite om gästerna. Förutom att vi håller på att planera Tysklands resan håller vi på att skriva ihop lite till serveringspersonalen och toastmadame (av det vi vet ska hända, tider och så =)). Som sagt roligt är det! =)

• Mamma jag

Ja med. Känns jättespännande. Allt är klart förutom min M2b:s kläder. Frocken är visserligen utprovad och klar, men resterade till har vi beställt och det har inte kommit hem ännu. Känns pirrigt. Tänk om det inte hinner komma fram i tid.

• dalkullan

Jag hämtade min klänning idag. Nu hänger den här i klädkammaren! Dessutom köpte jag slöja och underkläder. Det känns så skönt att det är klart. :)

• Enna

Min klänning har inte kommit än, hoppas verkligen att hon ringer denna veckan...=). Min M2B har allt klart med sina kläder. Tysklandsresan gick suveränt =)...sen hade de möhippa för mig i lördags, en helt underbar möhippa, hade så roligt och anade INGENTING innan. har ni haft möhippa?

Svar på tråden Bröllop 17 juli!