Hjälp! För mörka ögonbryn!
Jag har varit och färgat ögonbrynen idag och jag tycker de är alldeles för mörka!! Någon som har erfarenhet av detta? Kan man avfärga dem på nåt sätt?
Jag har varit och färgat ögonbrynen idag och jag tycker de är alldeles för mörka!! Någon som har erfarenhet av detta? Kan man avfärga dem på nåt sätt?
Jag brukar färga mina själv... och tycker alltid också att de är för mörka när de är nyfärgade. Efter ett par dagar har det lagt sig... eller om jag har vant mig.
Jag hoppas och tror att du upplever samma sak.
Det brukar försvinna en del färg första dagarna... Ibland ser dom extra mörka ut för att huden också har fått färg på sig - prova att gnugga med ansiktsvatten (för mig hjälpte det en gång när jag fått för mörka ögonbryn ).
Lycka till!
Jag har några tips... Gnugga brynen med:
Aska, från t.ex. cig - ja, faktiskt.
Hårspray
Ögonbrynsfärg - färg tar bort färg. Funkar åxå om man färgar håret och får på huden.
Tvål och tandborste. Kräver en del gnuggning, men de mattas i alla fall.
Lyckat till !
Jag skulle inte oroa mig. Man vänjer sig efter någon dag, och sedan mattas färgen för varje dag som går (lite, lite grann).
du kan bleka ner dem en aning med 3%-ig väteperopxid som finns i vanliga butiker (ser ut som acetonflaska, så ta inte fel ) Det är super milt blekande. Men som andra även sagt...det brukar försvina lite färg de närmaste dagarna. Gnugga inte för hårt och använd inte massa konstiga medel så du blir svullen och får utslag. Lycka till!
Jag är blond (ljusblond) och färgar mina bryn bruna (med lite grått) och varenda gång tycker jag att det ser för mörkt ut men man vänjer sig på någon dag bara. Annars kan du gnugga med ovan uppräknade hjälpmedel.