• WeBe

Varning för Karlslund!

Vill varna alla som planerar att ha sin fest på Karlsunds Herrgård i Örebro. Var beredd på att de kryddar fakturan ordentligt! Sedan blir de jäkligt otrevliga när man ifrågasätter fakturan, så se upp med Karlslund, speciellt restaurangchefen.

Snålare ställe får man också leta efter. De flesta andra ställen vi tittade på, oftast dyrare, var klart generösare på både priser och servering. Ta en sån sak som vinet, efter exakt två glas så tar de betalt för extravin som de serverar utan att informera oss om att det kostar extra. Tvärtom fick vi tydliga uppgifter om att det inte skulle kosta.

Sedan får man muntligen information om avecpris som till slut blev dubbelt så dyrt.

Nä, fy för det här stället, jag är så ruskigt besviken dem just nu.
    Skall ni trots allt dit, så se till att ni får skriftliga prisuppgifter på ALLT som ni tänker bjuda på, det muntliga förnekar de helt efteråt. Det är inte kul att göra budget på givna uppgifter som sedan inte alls stämmer...

Restaurangchefen pladdrar hela tiden om "restaurangpriser", när andra trevliga ställen har nåt som heter självkostnadspriser. Snålt Karlslund!

Att man sen inte kan erkänna sina misstag och jobba lite på fakturan, är riktigt dåligt. Men de vet väl att deras gäster sällan kommer tillbaka så de har väl ingen kundvård att bry sig om...

Nä, återigen. Varning för Karlslund!

• Svar på tråden Varning för Karlslund!
  • phoona

Måste säga att vi fått väldigt bra bemötande på Karlslund. Vi har hela tiden haft kontakt med Ulf Jander personligen och blivit informerade om att de serverar 2 glas vin till varmrätten, det som de serverar utöver det, får vi betala för. Det sa han klart och tydligt vid vårt första möte.
    Likadant när vi frågade om baren, vi ska ha den öppen så våra gäster får köpa vad de vill till "restaurang" priser. Vilket alla våra gäster är helt okej.
    Min svåger och svägerska hade sin bröllopsmiddag/fest på Karlslund förra året och de var helt nöjda.

Tråkigt att ni blivit behandlade som ni blivit. Men vi känner att vi får väldigt bra respons. Så vi kommer ha vår fest där. det känns rätt för oss.

• Benson

Jag håller med WeBe, när vi frågade vad de hade för priser i baren och ifrågasatte det höga priset fick vi snabbt veta att det var restaurangpriser som gällde, och inget konstigt med det. Vet ej vilka restauranger han går på, men det är väl bara Café Opera i Stockholm som har så höga priser.
    Andra fina herrgårdar som vi kollat upp hade betydligt humanare priser. Dessutom är det inget snack om att fylla på brudskålen etc. utan att ta "extra" för det.

• l.loppis

Vi va på bröllop förra helgen på Karlslunds Herrgård, vi, min sambo och jag, va toastmaster och toastmademme på festen, och vi blev mycket bra informerade och varmt mottagna innan bröllopet och även genom hela festen.

Deras information innan festen va klar och tydlig, så vi har inget att klaga över. Efter samspråk med brudparet efter hela den fantastiska dagen tyckte vi alla att detta va det bästa sätt som gick att fira en sån stor tillställning, och vi va alla överens om att detta va det perfekta stället för bröllop!!

Kram Lilla jag

• myspysen

Tråkigt att höra att vissa är så missnöjda med Karlslunds herrgård. Blir lite orolig eftersom vi planerar att ev ha vår bröllopsfest där nästa sommar. Då skönt att höra att vissa är jättenöjda! Jag hoppas få läsa fler positiva inlägg om Karlslund så vi vågar ha vår fest där...
    Ändå bra att alltid vara på sin vakt när man gör stora affärer.
    Jag tror Karlslund kan bli ett toppenställe att ha bröllopet på!

Kram till er alla

• Liwa1

Det ligger väl lite på er själva att ta reda på kostnader för festen. Om ni vetat att 2 glas ingick så måste ni ju ställa frågan vad som gäller om man vill ha påfyllning. Sen anser jag att man ser till att få allt skriftligt när man bokar något, jag skulle aldrig nöja mig med muntliga priser eller saker som ska fixas.
    Det är inte så många som har självkostnads priser. Tänk på att stället drivs och inte är en välgörenhetsinrättning. Dom måste överleva dom med.

Hoppas själva fsten var bra för er i alla fall

• denverit

Myspysen+andra,

Gifte mig 19e juni och hade festen pa Karlslund. Allt var perfekt! Otroligt professionellt, och vi blev mkt vaenligt bemotta. Visst gick notan pa en del, och man har egentligen ingen aning om ifall gasterna verkligen bestallt sa mycket...(vi hade oppen bar), men jag tror faktiskt att det inte var tilltaget nagot extra. Sedan har man ju ocksa hela den underbara herrgarden och festliga miljon till forfogande. For oss som ocksa hade manga utlandska gaster var svensk herrgardsmiljo guld vard!

• myspysen

Hej Deverit + alla andra!
    Tack för ditt positiva inlägg! Så skönt att höra att ni är nöjda med Karlslund! Vi nu nämligen bestämt oss för att ha vår bröllopsfest på Karlslunds herrgård! Det känns så härligt att äntligen ha bestämt festlokal men samtidig så pirrigt för nu börjar det ju bli på riktigt, vi ska gifta oss. Och det blir motsvarnade helg som ni gifte er i år, nämligen den 18 juni nästa år!
    Ja, nu är det bara att börja med den roliga planeringen.
    Förresten Denverit har du några tips gällande att ha festen på Karlslund. Hade ni t e x något bra coverband som spelade? Annat som är bra att tänka på när man har festen på Karlslund?
    kram från en pirrig och frågvis juni-brud

Svar på tråden Varning för Karlslund!