• Ikka

Tacka för pengar & presenter

Vi fick lite presenter och många pengar när vi gifte oss
    När vi nu så smångingom skickar ut tack kort, ska man då tacka för äppleträden, elgrillen osv i kortet eller ska man bara tacka för uppvaktningen?

Och ifrån dom vi fick pengar ska vi skriva något av det vi köpt för pengarna (vi bygger ut altanen och köper en videokamera, trädgårdsmöbler mm).

Hur hade ni gjort??

Ikka

• Svar på tråden Tacka för pengar & presenter
  • Ikka

Jag kanske ska tillägga att vi öppnade presenerna när gästerna var med.

Ikka

• 2BMrsE

Vi kommer nog att öppna presenterna när gästerna är med, men även tackka för varje sak i tack korten. Min kusin gjorde så med dop presenter och det kändes så trevligt, att hon kom ihåg vem som hade gett vad.

• Blivande fru ??

Min kompis som gifte sig senast tackade specifikt för presenten de fick från oss. Hur de gjorde med de som de fick pengar från vet jag inte. Har inte fått sådant tackkort tidigare, men det är ju helt klart trevligt. Vi har önskat oss presentkort till bröllopsresan och har funderat på att göra ett litet fotokollage från resan och bifoga det "vanliga" tackkortet. På så vis har de också sett något av det de gav oss.

• Tant Pernilla

Jag tycker att ni ska skriva ett personligt tack för varje present till den/dem ni fick presenten ifrån, "Tack för det fina äppelträdet som säkert kommer att ge rika skördar i framtiden", eller nåt. Och till den/dem ni fick pengar ifrån skulle jag skriva, typ: "Tack för den generösa gåvan, den kommer väl till pass nu när vi ska bygga ut altanen/köpa grill/skaffa nya trädgårdsmöbler."

Så skulle jag göra, vi får väl se om jag följer mina egna råd om en månad när jag sitter där och ska skriva tackkort. :o)

• Tuve04

Min mamma har lärt mig att om givaren har sett när man öppnade paketet så behöver man bara skriva tack men givaren inte har sett när man öppnade paketet så ska man skriva tack för äppelträdet.

• Leone

Tycker det ar roligare som gast/givare att fa ett personligt tackkort, dvs att de har bemodat sig skriva "tack for appeltradet, vi kommer att minnas er varje host nar det blommar" eller vad det nu kan vara, istallet for bara "tack for uppvaktningen".

Om det ar pengar kan man ju som sagt saga "tack for den generosa gavan, det var verkligen omtanksamt och kommer att bli grunden for var harliga altan/utegrill" eller dylikt.

Svar på tråden Tacka för pengar & presenter