• sara.k

Blomsterlandet västerås

Är det någon här som har någon erfarenhet av Blomsterlandet? Tänkte eventuellt beställa min bukett därifrån.

• Svar på tråden Blomsterlandet västerås
  • sara.k

Inga västeråsare här idag?

• agnelia

Västeråsare här men dock utan erfarenhet av Blomsterlandet...
    Men jag vill också ha tips så jag hänger på denna tråd!
    Själv är jag mest nyfiken på Blomgaraget.

• sara.k

Vargbo, har jag fått för mig är bra.
    Blomgarager har jag aldrig ens vart in på.
    Tror du att dom är bra? Kanske ska kolla runt lite jag vet inte.
    Var på blomsterlandet igår blev förvånad över det billiga priset jag fick

• Kaffemoster

Kolla också Amaryllis nere på stan' .. dom är duktiga men kanske dyrare ...

• agnelia

Blomgaraget har jag köpt buketter(ej brudbuketter) ifrån, de var jätteduktiga på att göra dem så som jag ville ha dem och väldigt trevliga tycker jag men inte så billiga kanske...
    Mästerblomman(heter de så??) i Metrohuset lär vara duktiga, har ingen aning om prisnivå dock.

• Jeanettan

Jag har beställt från Vargbo. Therese heter tjejen som jag har pratat med. Hon verkade jätteduktig och hjälpte till med både idéer och tips.

• tbmh

De är jätteduktiga på Blomsterlandet.
    Jag ska beställa min brudbukett därifrån. Den var med på deras bukettutställning i våras och hette Sommar

• Meddelande borttaget
  • sara.k

har inte hört talas om det du skriver om...
    jag gifter mig nu den 7:e jag med, så det känns lite sent att ändra nu

• Meddelande borttaget
  • SofieK

Lotta på Lottas blomsterbod Viksängs centrum är jätteduktig. Tror att hon är lite billigare än de nere på sta´n.

Hon gör gärna bordsarrangemang också och brukar då låna ut vaser och sånt gratis.

• augustibrud05

Lotta på viksäng ska fixa alla blommar till vårat bröllop.
    Även bordsdekorationer, då åker hon själv och dekorerar, lånar även ut vaser och allt annat till dekorationerna.

• sara.k

Synd att man inte visste om det tidigare, innan man hade bokat då hade man ju tagit Viksäng istället

• W2Bsoon

Är inte Västeråsare, men jag var på Blomsterlandet i Märsta för att beställa. Men från 1/4 har de slutat binda brudbuketter. De kan binda enklare modeller (handbundna och stavbuketter), men inga droppar å sån´t eller övrigt i hållare. Så kolla upp det först.

• Bröllopstokiig

Jag var in hos flera florister i stan men kände inge vidare för deras brudbuketter. Tillslut hamnade jag hos Mästerblomman, floristen närmast Eggeborns. Där var det en tjej som var stört-trevlig och riktigt hjälpsam. Först fick jag kika lite i deras böcker och kika på bröllopsbilder som visade buketterna de bundit tidigare. Hon gav förslag och slutade med att jag beställt min bukett därifrån. Hamnade på ca 1700 när man räknar på min bukett, blivandes corsage samt ett arrangemang som vi ksa ha på vårat bord. Då innehåller buketten vita/champagne rosor, murgröna, fontängräs och vita pärlor i en rund och inte alltför kompakt bukett.

• sara.k

Allvarligt talat, nu blir jag nervös, jag har inte hört nå positivt om blomsterlandet på senaste tiden. Undrar om jag ska avboka därifrån å ta nåt annat ställe. Är det fräckt att göra så?

• poj

Hej Sara k!
    Jag gifte mig för 2 veckor sedan och beställde mina blommor ifrån blomsterlandet. Det var en fantastisk fin bukett. Jag var mer än nöjd. Jag hade röda rosor och brudslöja i min. Lycka till vad du än väljer för blomsteraffär.

Svar på tråden Blomsterlandet västerås