• Jennifer E

"Nyförlovningsidé", vad tycker Ni?

En del här har väl följt min och sambons sorgliga klantkväll när hans förlovningsring försvann. Har fått en massa bra tips här som vanligt!

Nu har vi bestämt oss för att det blir en nyförlovning på vår ettåriga förlovningsdag den 26/6. Jag tänker sjunga hans "favvolåt", Lasse Berghagens fina/småromantiska "En kväll i juni" för honom. Han älskar den, jag tycker den är supervacker och det kommer att vara en kväll i juni! Perfekt. Att jag ej kan sjunga hör inte hit!

Vi ska göra om hela proceduren och jag kom plötsligt på hur mysigt det vore att göra det varje år i fortsättningen på förlovnings/vigseldagen. Att sätta på ringarna på varann igen (dock samma förhoppningsvis!) och minnas den natten vi förlovade oss och varför vi gjorde det. Att liksom "förnya löftena" med några väl valda kärleksord.

Vad tycker ni? Bra? Töntigt? Onödigt? Fel rentav?

Är det några som gör såhär?

Tell me!

• Svar på tråden "Nyförlovningsidé", vad tycker Ni?
  • Charlize

Tycker att det låter superromantiskt.
    Det kanske man borde göra själv.... Vår förlovningsdag har ju precis passerat men til något annat år.

För er passar det ju extra bra med hela den här ringhistorien. Antar att han gått med på att ha en ny ring nu då?

Lycka till och ha en urmysig kväll!

• EmmaPemma

Vi har omförlovat oss en gång (men med gamla ringarna).
    Däremot har vi faktiskt tänkt på att byta ringar - men då krävs ju ytterligare en omförlovning (blir massor av förlovningar ).
    Men jag skall nog vänta och se hur vigselringen ser ut så jag vet vad jag eventuellt skall byta till för förlovningsring isf.

Så mitt svar blir: ja, det är fint/romantiskt att omförlova sig.
    Jätte bra idé att sätta dem på fingret varje år igen. Jag tycker jätte mkt om sådana saker

• Jennifer E

Emma, varför omförlovade ni er? Nyfiken som alltid!

Ja, ju mer jag tänker på det där med att sätta på ringarna varje år desto mer gillar jag det. Tur att jag kom på det INNAN vår första f-dag! Kanske tur att hans ring försvann t.o.m. Nä, men ändå!

Inget ont som inte har ngt gott med sig!

• EmmaPemma

Jennifer E:

vi förlovade oss ganska unga, och gjorde faktiskt ett "break" i förlovningen (vi fortsatte dock att vara tillsammans). Men några år senare så kände vi oss säkra på riktigt att vi vill dela våra liv tillsammans, och då kändes det helt rätt att ta på ringen igen.
    Och i daglsäget så skulle jag aldrig drömma om att ta av den .

• Lilla Y

Jag tycker att det är onödigt, skulle själv ha "nöjt" mig med att helt enkelt skaffa en ny rin´g. Jag skulle absolut inte vilja omförlova mig (med nya datum i ringarna) för då...raderar man ju ut den tid som varit innan.

Ja nu är ju jag såndär som tycker det är viktigt att saker o ting går rätt till sådär och att man vet att "jamen, det var ju då" osv. så jag säger väl: don efter person.

Lycka till!

• Jennifer E

Y, inga nya datum! Bara det ursprungliga såklart!

• Jennifer E

Puttar upp lite! *Putt*

• Monn

Jag tycker det låter som en jättefin idé. Jag skulle nog också välja att göra så om någon av oss tappade ringen och det inte var så långt till förlovningsdagen. På det sättet "inviger" ni ju nya ringen också.

Kör på det och ha en jättemysig förlovningsdag på Gotland (finns det förresten något bättre ställe att omförlova sig på?)

• eja

Att göra så när ringen har kommit bort tycker jag är en bra idé. Att ta av och på ringarna varje år på förlovningsdagen skulle för mig kännas onödigt ceremoniellt och "teatrigt". Fira och minnas kan man väl göra ändå?

• IdaE

Håller med eja, känns lite såpa-aktigt att förlova om sig!

• Jennifer E

Håller nog också med eja. Varje år blir nog lite töntigt, men i år, då blir det av iaf. Måste ju "inviga" den nya ringen.

IdaE, tycker du det är töntigt även i år? Bara nyfiken!

Och jag ska absolut INTE sjunga för honom! Det var nog en av mitt livs sämsta idéer! Jag är nog nästan tondöv!

• Lilla bruden

nyförlovning! Kan bli hur bra som helst tror jag! Att börja om från början...ibland

• IdaE

Jennifer E: Om han tappat sin ring och ni blivit tvungna att köpa en ny är det väl lika bra att förlova sig med nya ringen oxå... Men inte varje år kanske...

Svar på tråden "Nyförlovningsidé", vad tycker Ni?