• Bröllopstokiig

Snyggt bröllopshår med tunt hår?

Har typiskt tunt, svenskt hår. Page, knappt axellångt. Det är i alla fall så långt att det går att "dra bak" och fästa ihop till en liten tofs eller sätta upp med klämmor.

Vill gärna ha någon frisyr med uppsatt hår på bröllopsdagen, med någon/några blommor. Har funderat på att använda "löshår" för att få mitt hår och frisyren lite tjockare. Pratade med min frisör om det i förra veckan och hon tyckte man kunde göra så.

Är det någon som har erfarenhet av hur det blir? Har faktiskt aldrig haft löshår förr... Vill naturligtvis ha löshåret ton-i-ton med mitt egna hår, så jag hoppas det inte syns jättetydligt vad som är mitt riktiga hår och löshåret.

Har kollat på alla länkar med bröllopsfrisyrer men överallt ser "modellen" ut att ha tjockt, härligt hår.

• Svar på tråden Snyggt bröllopshår med tunt hår?
  • Bröllopstokiig

På de flesta hårmodeller sitter det löshår. Det är inte många som har så tjock hår som det ser ut som på bilderna.
    Jag brukar lita på frisören de brukar veta vad de pratar om.
    Hade en kompis som hade tunnt kort hår som på bröllopsbilderna ser ut att ha både mer och långre hår än vad hon egentligen har.

• Bröllopstokiig

Anledningen till att det ser ut som att modellen för bröllopsfrisyren har tjockt, härligt hår är kanske just att de har använt löshår i frisyren?!?
    Jag har sett en brud som blev iordninggjord på samma ställe som jag själv gjorde mig iordning på. Hon har i vanliga fall page, men nu hade hon en jättefin uppsättning. Antingen hade nåret växt minst 15 cm över natten eller så använde frisören löshår... Ja, jag vet ju att det var löshår! Det viktiga är just att löshåret har rätt ton, då ser det hur naturligt ut som helst!

• Bröllopstokiig

Mmmm, jag vill ju inte se helt olik ut mig själv i vanliga fall heller, så jag vill inte helt plötsligt ha korkskruvar och midjelångt hår Nä, ni fattar hur jag menar, men det verkar alltså som att det är vanligt att fylla på med lite extra hår?

• Bröllopstokiig

Om du undrar hur det ser ut med löshår, så titta på t.ex. Kronprinsessan Victoria och Prinsessan Madeleine. Dom har haft löshår på de senaste stora festerna (nobelmiddagen och kungaparets bröllopsfirande)dom varit på.
    Blider brukar finnas i damtidningar mm.

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Min frissa sa att det tar ett tag att få hem löshåret, så det kan vara bra att beställa i tid. Hos frissan finns det ju färgprover så ni kan diskutera er fram och testa vilken nyans som passar finast.

• Bröllopstokiig

Kan någon snäll själ hjälpa mig, jag ska gifta mig om fem veckor men vet ej hur jag ska håret. Jag har kort hår och vill inte sätta i löshår jag har funderat på ett diadem men vet ej hur jag ska göra jag är inte mycket för blommor i håret när det är kort. Kan man hitta bilder någonstans på internet. Vore tacksam för svar snarast.

• Bröllopstokiig

Löshår behöver inte göra att håret ser mycket längre ut... bara tjockare...

I Amelia bröllop fanns några bra bilder på korthåriga frisyrer
    tiara eller diadem är jättefint i lite spretigt kort hår

• Bröllopstokiig

Hej snart gift,

Här finns en bra sida som du kanske kan hitta något som du tycker om.

www.weddinghair.com/

Lycka till!

• Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Jag har också extremt tunt hår som går till axlarna och var övertygad om att jag behövde löshår. Men frisörerna kan göra underverk! Tro mig, de lyckades fixa till mitt fjun jättefint. Bra om du gör en provuppsättning först så att du ser att håret verkligen räcker till... Kolla bilderna om du vill på:

warp9.to/weddingbells

Svar på tråden Snyggt bröllopshår med tunt hår?