• Sjöjungfrun

Glas till dekoration och värmeljus

Vet någon ett bra och billigt ställe att köpa små "glasburkar" att ha sand, snäckor m.m i ?
    Tänkte ha ett ljus ovanpå sanden eller om jag hittar en sån där du fyller "burken" med sand och sen har du ljuset i en hållare ovanpå.

De jag hittat med hållare kostar nästan 50.- styck vilket jag tycker är mycket.
    Vi behöver minst 3 st per bord = 15 st.

"Burkarna" bör vara ca.7-8 cm höga och likadant i radien.

Hittade helt färdiga inne på Göfab för bara 10.-/st. Köpte hem en för att se hur dom var (geléljus), och det var tur att jag provade innan, för de var skitkassa!
    I värsta fall får jag gräva ur alla, för "burken" var jättefin.....

• Svar på tråden Glas till dekoration och värmeljus
  • ingis

Kolla på Ikea för jag tycker att de brukar ha en massa olika glas osv.

• Sjöjungfrun

Ikea har jag redan gått igenom tycker jag.
    Känns som om jag varit överallt.
    Hur svårt kan det vara egentligen ?

• lillsessan

Vi köpte glasskålar för 7 kr/st på IKEA, det var nån nå variant, egentligen frukostskålar eller nåt men de blev perfekta med en tjärad tamp runt, sand och musslor och ljus i.

• Sjöjungfrun

Tack, jag får väl ta ett tappert förkök till på Ikea!

• lillsessan

De är runda och ganska vida, kanske 15 cm i diameter men man åfr plats med många fina saker i då...

• Divan

Ikea har jättefina vaser som är ganska höga. Och så säljer Ikea även flytljus som du kan ha i dom, och även sand i botten. Jag tror dom vasarna kostar 15:- eller 19:-. Och dom är inte fula.

• annica

Ikea har även ljushållare som ser ut som vanliga små glas, 4 för 10 spänn!

• Sjöjungfrun

Jag har såna små hemma, om vi tänker på samma, men i dom kan man inte lägga sand och dylikt, vilket jag vill ha.

Svar på tråden Glas till dekoration och värmeljus