• pingla

chanel parfym?vill ha tips!

funderar på coco mademoiselle,den doftade så gott när jag provade i bútiken,men dyyyr...jag gillar sötare dofter m vanilj i ,denna passar mig,kanske är värt pengarna,har ni fler tips på lite söta dofter,ej tunga blommiga?

• Svar på tråden chanel parfym?vill ha tips!
  • Gobi

Jag föredrar också söta vaniljdoftande parfymer och jag dessa är mina favoriter för tillfället:
    -Dior Addict
    -Thierry Mugler Angel
    -Escada Collection
    -Robert Piquet Fracas
    -Etro Heliotrope

• Mumrika

Chanel No 5

Inget mer behövs :)

• Gobi

Ehh.. jag skulle nog klassificera Chanel nr 5 som just blommig..

• Ms Mary K

Ska det vara Chanel så ska det vara Chanel Chance!!

• Smulan1

Jag funderar oxa pa Mademoiselle, tycker den doftar gott forst men efter typ 5-6 timmar luktar den lite skumt (typ gammal otvattad tant-atminstone pa mig), markte du det? Kan inte bestamma mig nu, suck. Vad ar det for doft egentligen, jag menar ar det blommig, citrusaktig eller vad?

Ar inte Chance en ganska stark doft? Blir nog tvungen att kopa en Chanel anda for de testar inte pa djur Ar det nagon annan som tycker att Allure luktar ackligt nar man val sprutar pa den trots att den ar fin i flaskan?

• Gobi

Nej jag kan inte hålla med om att allure doftar äckligt..Iallfall inte på min hud Det är en av mina absoluta favoritdofter från Chanel som passar mig suveränt. Men givetvis beror detta helt på om man kan bära lite tyngre dofter. Jag är mörk så jag passar bättre i söta vaniljdofter.

• höst05

Spelar verkligen hår/hudfärg in över vilka dofter som passar en? Jag är skeptisk...skulle nog snarare tro att det handlar om ens egna smak och inte minst ens feromoner/kroppslukt....
    Men det är mycket intressant att en parfym man älskar på nån annan kan lukta hemskt på en själv och vice versa...
    Det är bara att prova, prova, prova! Men inte för många på samma dag, till slut blir man helt snurrig och näsan vimmelkantig . Lycka till!

• Hannita

Om du gullar sot vanilj sa kan jag rekommendera Shalimar (ej Chanel).
    Sjalv tappade jag en hel flaska Chanel No. 5 pa badrumsgolvet och sean lukatde det chanel no. 5 i 6 manader, sa nu klarar jag absolut inte av den. men coco mademoiselle lukar gott!
    Finns det inte en ny som heter Chance eller nat sant ocksa?

• Peppar

Smulan1 - DKNY testar inte heller på djur! :)

• Divina

Dior Addict är en varm doft,har inget blommigt. Jag rekomenderar ej Escada parfymerna då de luktar billig kopia parfym.nej nej

Svar på tråden chanel parfym?vill ha tips!