• Nattie

Hjälp hur täcker jag mitt fula ärr

Jag har nyligen opererat min vänster hand, (övre sidan) ärret lyser rött är det någon som vet hur jag kan täcka mitt fula ärr till vigseln.

Mvh Tilda

• Svar på tråden Hjälp hur täcker jag mitt fula ärr
  • wienerwaltz

Ska du bli sminkad på salong?
    Dom kan säkert sminka över det lite så att det känns bättre.

• betsy

Apoteket har hudfärgad kirurgtejp (micropore) som man kan klippa till så att den precis täcker ärret- blir superbra!

• Månhjältinna

Prova en grönfärgad kräm eller ett grönt täckstift det tar bort det röda. Tror Face Sthlm har och andra märken också.

• 10na

Sikkert lurt med plaster framfor sminke, da slipper du at sminken smitter over på kjolen.

Hva med gnagsårplåster (vet ikke hva gnagsår heter på svensk, men det er det man får av for trange sko... Alle damer vet vel hva DET er....)? Fins fra Compeed og Hansamed. Ekstra hud, liksom. Sitter godt!

:)

• <:3 )~~~~

10na ----> skavsårsplåster säger vi i Sverige.

Det kan funka med en gulaktig concealer också, men med risken att du får det på klänningen vilket ju inte är så kul.
    Tror också på hudfärgad tejp, det syns nog minst och förstör inte din klänning heller.

• Satin-pink

jag skulle sola händerna så mycket som möjligt och kanske använda brun utan sol

• Miang

Det är riktigt riktigt dumt att försöka sola bort ärr. Ärrvävnad har inte pigment som övriga huden och man bränner dem lätt. Risken är stor att ett ärr som i annat fall skulle blekna blir kvar för alltid om man är vårdslös i solen.

.L

Svar på tråden Hjälp hur täcker jag mitt fula ärr