• kestra

hur banta under pms-vecka???!!

återigen går allt i stöpet eftersom jag är vilt, vansinnigt, hysteriskt HUNGRIG veckan innan mens (nu). Jga klarar av att hålla mig i skinnet utan att gå över kalorigränser och annat- MEN vad tråkigt det är! Kan inte sova ens den här veckan. Plus att jag blir tyngre också...hur gör alla andra? märker inte ni på vågen?
    Vad ätaaaaaaaaaa....??

• Svar på tråden hur banta under pms-vecka???!!
  • Ellte

Det är fruktansvärt jag vet! Jag blir SÅ SÅ SÅ hungrig veckan innan mens...det finns liksom inget stopp alls. Det man kan göra är ju att försöka välja att äta saker som inte är kalorispäckade... Morötter är bra, rå potatis med salt på funkar för mig ;), kålsallad (vitkål med salt, peppar och lite olivolja), knäckebröd och riskakor... Som du märker är jag ingen sötgris så sådana förslag har jag tyvärr inte...

• vanessa

Om jag låter bli allt som innehåller socker och vitt mjöl så slipper jag pmsbesvär. Kanske något att testa? Men börja veckan innan pmsen annars blir det nog för svårt.

• IdaE

Får hoppas att det är därför jag gått upp istället för ner denna vecka! För det känns trist att ha gått upp 4 hg trots att jag ätit bra...

• Carmencita

IdaE, har du tänkt på att det kan vara vatten i kroppen som gör att du väger mer nu innan mens?! Jag väger alltid mer strax innan mens, och det försvinner på en gång igen när mensen väl kommit.

Jag ska också ha mens nästa vecka, och har också superdupersvårt att inte äta, vill konstant ha nåt att tugga på. Visst har jag alltid mer eller mindre lust att småäta, men det är odrägligt idag, hmm.

Testa den där chokladpuddingen som ulli_gulli har micklat ihop recept på, den var supergod! Annars gäller det att bunkra på söta saker som är rätt så kalorisnåla (om jag inte gör det äter jag sämre alternativ istället)... Köpte vindruvor, melon, en rulle mentos, pim pim-tablettask och riskakor (gräddfil och lök) på affärn tidigare i kväll att småäta av framöver. Salta pinnar är också hyfsade.

• Leone

Problemet ar ju att man ofta blir sugen pa salta saker ocksa, men det ar ju just salt som binder vatten i kroppen och gor att man gar upp i vikt (iofs bara tillfalligt men anda).

Min VV-konsulent foreslog att man kan forsoka ata ofta, men mindre mal, tex spritt over 5-6 maltider over dagen (ska man ju alltid gora iofs). Och forsoka, aven om det ar svart, salta saker och godis, och satsa pa frukt osv istallet. Samt dra ner pa tex brod och pasta om man marker att man blir uppkord och svullen i magen av det.

• mrs.

Jag dricker mängder av vatten och kaffe får mig att känna mig mätt lika så te.

Sysselsätt dig

Och när du blir sugen ät massor av grönt eller frukt.
    Och ät många ggr om dagen så du inte känner dig hungrig.
    Sallad och vatten fyller upp och ät fast var 3:e timme och ha en vattenflaska nära till hands.

Jag vet det är jätte svårt.
    men jag försöker vara hård mot mig själv, eller byt ut det goda mot tex fiberbröd, ost eller annat.

jag har slutat helt med socker (SB-ska ju undvika det, och nu har jag tappat det stora suget veckan vid denna tid)

Ett annat är att gå ut och gå och bränna fett istället. Eller så tänker du om jag går så här länge kan jag äta en mumsmums (vilket inte är så fettigt). och ta då promenaden innan för annars blir den inte av ;)
    Lycka till.

• Hallonsylt

Eller ät, är man hungrig så är man. Man kan ju välja att äta bättre saker men ibland får man tillåta sig att "misslyckas" det finns annat som viktigare.

• Mrs. Robinson

Jag haller med Hallonet

Jag blir varsta klimakteriekossan under pms och slukar allt i min vag. Och for att jag inte ska sticka en gaffel i pannan pa min pojkvan sa later jag mig sjalv gora det. For mig ar det varsta over pa en dag. Da ater jag vad jag kanner for. Det omkullkastar inga dieter.

Att kroppen vill bunkra upp infor mens ar det naturligaste i varlden, och dom signalerna ar de ratta. Jag tycker att man ska lyssna pa det for att underlatta for sig sjalv och sin omgivning (las: pojkvannen som hukar sig dar i hornet)

:)

Svar på tråden hur banta under pms-vecka???!!