• spoketlaban

makeup kurs

Vart skall man gå detta? Vad är bäst Face eller make up store?
    Någon som vet?

• Svar på tråden makeup kurs
  • Majjo

Jag gillar make up store... men det beror på vem som jobbar just i den butik man går till...
    Men eftersom produkter ingår i deras pris så gillar jag det. Jag har varit där två gånger och senst för en månad sedan. Ska gifta mig 12 juni.
    Man lär sig hur man lägger allt men du avgör ju sedan hur mycket du vill lägga på. Öva ett par gånger innan så kommer det går bra!

• mrs.

enligt Amelia-tidningen fick Body S. mest poäng om jag minns rätt.

• Televinken

Var det inte Face som fick det?
    Det finns ju typ konsultationer på Åhlens typ MAC och Nars vet jag har det. KOstar 150 kr i bokningsavgift och så får du tillbaka det om du handlar något.

• Bomullstussen

Min svägerska och hennes kollega har varit på kurs på båda ställena, och de var överrens om att Make Up Store var bättre. Främst på produkterna, personalen är ju inte bättre eller sämre, det beror ju (precis som Majjo säger) på vem som jobbar. Men tjejerna på Norrlandsgatan 11 (Make Up Store) är enligt mitt tycke iaf jättetrevliga och kunniga!
    Lycka till!

• Meddelande borttaget
  • Druvan

Ni som har varit på kurs; ser man ordentligt hur dem gör så att man sedan klarar av att göra det själv (tänker mest på ögonmake-upen då)?

Och har ni sagt att ni vill ha en brudmake, funderar lite på vad som skiljer mellan en vardagsmake och en brudmake?

• Lindaa

Hej!!

Jag kan verkligen rekomendera FACE Avenyn. Var där på sminkkurs med två av mina vänner. Vi betalade 350 kr var och det var proffsigt. Fick lära sig om hur man lägger en vardags/ kvällsmakeup. Vet att de även har bröllopsmakeuper.

Det som var så bra var att man själv fick, efter att de hade visat, lägga sin egen make medans de såg på. Gav massa råd etc. Ska sminka mig där på min stora dag!!

Lycka till!
    Linda

• agustibrud04

Ett annat tips är att anordna två kvällar tillsammans med en konsulent från Mary Kay (sminkmärket) som bara säljs via träffar hemma eller på mässor. Vi bokade detta på Bröllopsmässan och har nu gjort våra två kvällar och är mycket nöjda. En kväll med hudvård och en med make-up. Då får man själv lägga maken med handledning och tips från konsulenten. Det är heller inget köptvång men några produkter blev det för vår del.

Lycka till!

• elis

ska på kurs 1 juli. Make-up Store och 495 kronor samt produkter till det priset. Jag behöver underlagskräm som passar mig så det är därför jag passar på före bröllopet.

• spoketlaban

Vart i gbg ligger make up store?

• Televinken

spoketlaban:

Make Up Store i Göteborg ligger antingen i Åhlens City eller på Drottninggatan 59.

• annaara

druvan; inte mycket som skiljer, en brudmake går ut på att man ska se så sminkad osminkad ut som möjligt för att inte uppmärksamhet ska dras från klänning och hår etc. dessutom, när man gör en brudsminkning är man väldigt nogrann och omsorgsfull - det är (kanske) din viktigaste dag i livet och sminket ska sitta hela natten och inte färga av sig. det är mycket jobb!

Svar på tråden makeup kurs