• Jag 25

Tyskland, öppet på lördag ??

Tänkte åka till Tyskland på lördag för att köpa vin/öl till vår bröllopsfest. Men sedan kom jag på att det kanske inte är öppet i Tyskland på lördag! Någon som vet??
    Tänkte åka Röby/Puttgarden, vad är bästa stället att handla på då?

• Svar på tråden Tyskland, öppet på lördag ??
  • skorpion

Hej!
    Vi var i Tyskland nu i helgen. Vi undvek Bordershop och alla dess köer och åkte till Lubeck istället. Där handlade vi på Citti-park, ett enormt varuhus med stort utbud och en massa annan rolig shopping också
    Vi handlade på lördagen innan vi åkte hem, det var inga köer eller någonting. Bara att parkera, gå in, plocka till sig, betala och gå ut...

• skorpion

Hej... igen... Kom ju på att det är pingst i helgen, vet inte om det är normala öppettider då, men kolla cittis hemsida, jag tror det står där.

• mrs.

lördagar är det öppet i tyskland men vi har stängt på söndagar/helgdagar

• Jag 25

Någon som vet om Tyskland har öppet på lördag (pingstafton) har försökt att titta på hemsidan men hittade ingen info..

• Berlin-a

Precis som Majsan80 gissade sa kommer affärerna att vara öppna i Tyskland nu pa lördag eftersom det inte är en röd dag.

• Jag 25

Kalasbra,
    Tack så jättemycket för hjälpen, då blir det shopping i helgen!

• Blivande fru ??

Det är öppet på lördag. Eftersom du skrev att du var intresserad av shopping kring Puttgarden vill jag dessutom tipsa dig om Burg som ligger några kilometer från färjeläget (där de dessutom har öppet även på helgdagar). I Burg finns det många affärer. Är man ute efter billigt, men inte "märkesvaror" rekommenderar jag ALDI. Lidl kan också ha en del, men jag handlar nog hellre på ALDI. Vill man "komma åt" märkesvaror (dvs riktig Bailey's, specifika whiskeysorter mm) så kan jag rekommendera Edeka/Neukauf.

MEN - nu kommer det bästa. Ovanstående är de affärer jag brukar besöka i Burg (och övriga Tyskland), men för någon vecka sedan tipsade någon här på BT om Calle. Jag har nu varit inne och kollat deras hemsida och i stort sett allting är billigare än på Bordershopen (det var något vin som var dyrare). Deras hemsida heter www.calle.dk (det är en dansk kedja med butiker i Tyskland, bl a i Burg. Gissa vart vår färd styr...

• nessi

Åk till calles ligger i portgarden en bit efter borderschopen är öppet även vissa söndagar adress www.calle.dk

• Jag 25

Tack för alla tips, imorgon bär det av!
    Återkommer när jag kommer hem hur det gick.
    Tack igen och ha en bra pingsthelg!

• grön brud

Om ni handlar på Citti måste ni ha kontanter. Dom tar inte kort.

• Jag 25

Nog bäst att åka och växla till sig pengar i kväll då! (tack för infon) Man är ju verkligen bortskämd i Sverige med att nästan alla affärer tar kort..

Svar på tråden Tyskland, öppet på lördag ??