• Bröllopstokiig

Lokal med egen förtäring helst södermalm

Hej

Jag undrar om det finns någon som vet om någon lokal inne i stan (helst södermalm) som man kan hyra för en hyfsad penning? Vi har egen mat och dryck men vill hyra lokal + möbler + porslin.
    jag vet att Mariahissen finns och Skeppsholmen men jag undrar om ni vet någon annan lokal??
    Tacksam för svar

Lena

• Svar på tråden Lokal med egen förtäring helst södermalm
  • Bröllopstokiig

Hej!
    Såg din förfrågan om festlokal där man får ta med sig egen mat och dryck. Vi har ringt runt till över 50 lokaler och det är inte lätt. Här följer några namn på lokaler. Tantogården i Tanto, Van der nootska palatset, Franz august festvåning, Långholmens folkhögskola. Jag kommer inte ihåg fler men jag ska fråga min fästman, det är han som har jagat lokal åt oss. Återkommer om jag har fler tips. Ska ni gifta er i sommar?

• Bröllopstokiig

Hej

Tack för tipsen! Min syrra hade bröllopsfest på Långholmens folkhögskola och det var jättebra. Men vi vill inte ha vår fest där med, det känns lite"härmigt" tyvärr.
    Vi bor nära tantogården så det var ett bra förslag! Van der nootska är jättefint. vet du vad desa kostar på ett ungefär?
    Ja, fråga gärna din fästman!!
    När vi ska gifta oss? jaa du om jag det visste. Min sambo har inte friat än så det blir väl jag som får göra det om han inte kommer till skott!! :)
    Vi försöker få barn också så vi får se vilket som kommer först! Men jag vill börja planera för bröllop iallafall så får vi se...

Lena

• Bröllopstokiig

kristinehovs malmgård, närheten av hornstull

• Bröllopstokiig

Hej Lena, om du ser det här:

vi ska ha vår fest på Långholmens Folkhögskola den 27 april. Jättebra, vi bor vid Medborgarplatesen, gifter oss i Allhelgonakyrkan och gästerna bor på vandrarhemmet tvärs över gräsmattan.

Jag undrar om du har några bra tips om hur man kan använda lokalen, från din systers bröllop?

Janet

• Bröllopstokiig

Har långholmens folkhögskola någon hemsida??

Cissi

• Bröllopstokiig

hemsidan är:
    www.langholmens.fhsk.se/

där man har festen heter fasta paviljongen. Det låter lite skojigare är folhögskola...:=)

Lena

• Bröllopstokiig

Hej Janet

Hur menar du? vad för typ av tips vill du ha?

Lena

• Bröllopstokiig

Hej Lena
    Jag har lite fler tips på lokaler men de ligger inte på södermalm. Ett mycket bra tips, om man kan tänka sig att åka tio minuter från stan, är Edsbergsslott. Det kostar 10.000:- men då får man ha slottet hela natten och du tar dit mat och alkohol själv. Det ligger helt fantastiskt vid edsviken (Solna) och är kanonfint. Ett tips är café kajak men de tar endast emot 50 pers. Det ligger mittemot Smedsuddsbadet,vid vattnet bredvid brofästet, alltså inte på hornstull-sidan utan Dn-sidan.

• Bröllopstokiig

Tack för alla tips!!

Nu ska jag sätta igång och ringa runt.....

Lena

• Bröllopstokiig

Är det någon som vet något om Franz august festvåning Franz august festvåningar den ligger, tel nr eller hemsida??

Lena

• Bröllopstokiig

Tack julibrud!!

Lena

• Bröllopstokiig

Hur hittar man Edsbergsslott. Jag har sökt på internet och inte hittat det.

Svar på tråden Lokal med egen förtäring helst södermalm