• Udden

Får man ha vit blus som gäst?

Jag ska på bröllop och ammar, har jättesvårt att hitta kläder!! Kavaj-bröllop. Vill ha Boob tröja, så jag kan inte ha klänning.

Får man ha vit blus med gul kjol? Eller kanske röd kjol med svart top? Det är de två val jag har egentligen. Jag skulle även kunna ha rosa blus med gul kjol... ifall man absolut inte får ha något vitt eller svart. Rosa och gult.. då får alla istället gå omkring och tro att jag har dålig smak... men men. Bröllopet är imorgon!

• Svar på tråden Får man ha vit blus som gäst?
  • coffe

Varför inte vit blus och röd kjol? Vitt & gult kan kanske funka även det (är inte nåt proffs på etiketten kring det här) men om du vill vara på den säkra sidan så...

• Heleneli

Vad jag har förstått så gäller "förbuden" (som inte alls är förbud egentligen) bara om man klätt sig helvitt eller helsvart så en vit blus går säkert bra!

dessutom såg jag en gäst på danska kronprinsbröllopet som hade vit klänning...

• Bittan

Har både varit på och ska ha kavaj-bröllop. Visst kan du ha vit blus!! Som TiasHea skriver gäller det bara helvitt. Jag hade själv en cremevit klänning, med blåa blommor i livet på ett kavaj-bröllop och jag kände mig helrätt. Tycker att det är fint att klä sig ljust på vår/sommar-bröllop.
    Ha det så trevligt!

Svar på tråden Får man ha vit blus som gäst?