• Brud 12 juni

"Ballongsalut"

Vi hade tänkt ha en ballongsalut på vårt bröllop. Hade tänkt lägga en ballong på första sidan av festprogrammet och sen kommer toastmastern be alla blåsa upp ballongerna samtidigt och sen smälla dem samtidigt med sin gaffel. (läste om detta i senaste Amelia brud&bröllop)

I början gillade jag iden som ett roligt inslag men nu börjar jag tveka. Min sambo vill absolut ha det men vad tycker ni. Är det några fler som tänkt ha detta.

• Svar på tråden "Ballongsalut"
  • coffe

Kan tänka mig att de äldre gästerna dels har svårt att blåsa upp ballongen själv och dels tycker att det smäller lite väl högt. Och har ni småbarn på festen och det smäller till... ja, då får ni nog ytterligare en fanfar i form av gråt.

Tyvärr, jag tycker inte att idén är den bästa. Dessutom - finns det inte risk att det blir en massa ballongskräp?

• planeringsfreak

Ja men det är ju helfestligt att sjunga ballonglåten och avsluta med att smälla ballongen!

• jalle

Se bara till varna babysföräldrar(om ni har sådana med)Vi var på bröllop när mij son var 3 mån.Han har aldrig blivit så rädd.Han gallskrek!!

• madddee

Jag tycker den är rolig!!! Men eftersom jag har tinnitus så är det inte jättekul för mig... Jag har alltid fått hålla för öronen så det är inte så kul! Men jag tycker idé är jättekul! (förutom smällandet då )

• Ellte

Förutom att jag är lite "rädd" för smällande ballonger så tycker jag det är superskoj :D Tror nog att småbarnsföräldrar fattar läget när sången börjar och kan gå därifrån med sina skrikisar ;)

Svar på tråden "Ballongsalut"