• Junibrud 2004

"Det vackraste", skrivet till ett barn eller?

Har nu valt ut låtar som vår solist ska sjunga i kyrkan, det blev Det vackraste med Cecilia Vennersten och För kärlekens skull med Ted Gärdestad.

Vi kommer att ha kombinerat dop och bröllop och tänkte ha Teds låt strax efter vi har satt på ringen och gett varann löften sedan sjunger hon Cecilias låt när dottern är döpt. Har för mig att den låten skrevs just till ett barn, stämmer det?

Hur som helst spelar det ingen roll, hörde den i freestylen i somras när jag väntade henne och kände på en gång att den här låten MÅSTE jag ha när hon döps *ler*

• Svar på tråden "Det vackraste", skrivet till ett barn eller?
  • wienerwaltz

Vi ska ha det vackraste, som solosång på vårt bröllop, men jag tror också att den är skriven till ett barn egentligen.

• Anne-Lee

Hej!
    "Det vackraste..." är inte skrivet till ett barn. Hon eller hennes man skrev det till sitt eget bröllop. Det du tänker på är nog att den har blivit inspelad igen på en skiva som heter "Sånger till ett barn" Men alltså var det inte där den dök upp första gången.

• aa_s_a

Anne-Lee

Den är väl skriven av Nanne och Peter Grönvall väl?? Jag tror inte att den skrevs till deras bröllop.. Den var ju med i Melodifestivalen för några år sedan!

• Anne-Lee

hej!
    Du tänker nog på en annan låt. Hon som skrev trådstarten har rätt, det var Cecilia Vennersten som skrev den. Jag har för mig att det finns en låt med dem som heter ungefär samma.

• mooogn

"Det vackraste" skrevs av Nanne & Peter Grönwall samt Maria Rådström(?) till Melodifestivalen för några år sedan. Cecilia Vennersten framförde bidraget.

• mooogn

Förlåt, Maria Rådsten heter den tredje kompositören!

• aa_s_a

Anne-Lee: Som mooogn skrev så är den skriven av Nanne och Peter Grönvall och Maria Rådström, men Cecilia Vennersten framförde den. Det är jag 110 % säker på!!

• aa_s_a

Rådsten menade jag också..

• mooogn

Fast oavsett, så är det ju en klassiker på bröllop och den passar absolut lika bra på ett dop!

Lycka till med allt!
    /m

• aa_s_a

Precis! Den är fin även om jag tycker det är en lite "tjatig" melodi, men väldigt fin text!

Svar på tråden "Det vackraste", skrivet till ett barn eller?