• Sandi

Ni som gift er eller varit på bröllop i Enskede kyrka???

Vi ska gifta oss i Enskede kyrka, men det verkar vara helt omöjligt att hitta en festlokal i närheten, vet inte vad vi ska göra...någon som gift sig eller varit på bröllop i Enskede kyrka, var har då festen hållits???

• Svar på tråden Ni som gift er eller varit på bröllop i Enskede kyrka???
  • ullawifetobe

hej sandi!
    MYCKET fin kyrka!
    funderar på den sjäv då jag är döpt där.
    Kolla in Enskedes värdshus, LITEN bit ifrån, man måste köra, men inte så långt. Det är det enda jag kan komma på, men det är ju inte långt in till stan därifrån heller. Dom har god mat. Håller själv på att kolla efter lokal i stan till nästa år, inte kommit så långt men jag säger till om jag hittar nått bra.
    lycka till så länge!

• 040918

Vill bara varna för Enskede Värdshus!!! Vi gifter oss i Enskede kyrka i höst och hade tänkt ha middagen på Enskede värdshus. Men då vi var där blev vi otroligt oförskämt bemötta! Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Vi vill ha ett litet bröllop, ca 35 gäster vilket de började ifrågasätta! Sååå fräckt! Bara för att de ville fylla sin stora lokal...De föreslog en mindre lokal men den hade bara plats för 28 gäster, deras lösning på detta var att några kunde sitta utanför rummet....Ja, behöver jag säga mer? Vi valde istället att ha festen på van der Nootska platsert inne på Söder. Där har vi blivit otroligt väl bemötta och jag tror att det hela kommer att bli mycket lyckat!
    Nilla

Svar på tråden Ni som gift er eller varit på bröllop i Enskede kyrka???