• lindull

Asti - går det att hitta i Tyskland?

Hej alla brudar!!!

Är det någon som har köpt Asti cinzano el. martini i Tyskland??

Har kollat på massa tyska butikers hemsidor men hittar inte asti i deras sortiment nån stans.
    Vi vill gärna ha det till brudskålen...
    Åker till tyskland på fredag för att handla, så nu vänder jag mig till er för hjälp.
    Om ni har köpt det hur mycket kostade det ungefär?

Tack på förhand Lindull

• Svar på tråden Asti - går det att hitta i Tyskland?
  • skorpion

Hej lindull!

Inte för att jag vet om Asti finns i sortimentet, men jag är bara nyfiken på vart ni åker för att handla? Vi åker till Tyskland nu på torsdag till lördag och det är alltid bra med tips..

• lindull

Hej skorpion!

Vi skulle åkt till Flensburg, men stena båtarna var fullbokade så vi kör till Helsingborg-Helsingör och sen ner till Rödby-Puttgarten.

Tänkte först åka till calle i burg och ev. köra vidare till Lübeck.

Det bror på lite hur mycket vi får tag på i burg.

Ni då hur åker ni?

/Lindull

• skorpion

Hej!

Vi kör samma väg och sedan vidare ner till Lübeck. Vi passar på att ta en liten minisemester samtidigt, så vi har bokat hotell i Lübeck. Vi vet inte riktigt var vi ska handla än, vill ju gärna ha det så billigt o bra som möjligt. Vet du om det är bra på Calles?

• Sky

Vi var i Rostock och handlade i mars. Då var vi bl a på Hansa center, och där vet jag att jag såg Asti. Men som jag förstod det så skulle du inte dit. Men jag tror säkert att det finns på fler ställen. Gå in i en större matvaruhandel och titta.

• lindull

Hej igen!!

Jag har kollat på calle.dk där finns hela deras sortiment utlagt och just denna veckan verkar dom ha rea på allt vi ska ha

Så vi handlar först och främst där.
    Har jämnfört med bordershopen och vi sparar 1000 danska kr på att åka till Calle.
    Det är bara Asti det hänger på, men i värsta fall får vi väl köpa den här hemma...
    /Lindull

• Lilla

Det finns en "Asti Ravini" i Tysland. Kan inte svära på hur exakt den är i smaken, men det är ganska söt precis som Asti i Sverige. Bra pris. Finns nog i de flesta mataffärer. Vi brukar ibland åka på handlarresa till Sassnitz, där och i Bergen finns den i alla fall.

• Brud 17/7-04

I Flensburg (var där i lördags) fanns det på Asti Cinzano och Martini. Vi handlade på Citti.

Lycka till!

• Lenchen

Overallt dar jag varit i Tyskland har man kunnat hitta den. MEn det ar klart att det kan finnas variationer i olika butiker, precis som i sverige. Dar hittar man ju heller inte samma produkter i alla affarer. Sa om du inte hittar den i en butik, prova i nasta.

• bejbi

LINDULL -

Var glad att Stena var fullbokad till Fredrikshamn så att det blir Putgarden istället. Eftersom de är flera kr billigare per flaska burk eller vad du nu ska ha än vad de är i Flensburg.

• lindull

Tack allihop!!!

Då kommer jag nog att hitta Asti någonstans.

Kram L

• anderssonskan

lindull
    priset på astin är inte så långt ifrån priset här hemma men däremot finn som tidigare sa asti ravini en kopia på astin jag lovar man känner ingen skillnad. annars så finn ju alltid rhotkeppchen. också en asti kopia fast mkt billigare.

• anderssonskan

sefast
    det finns inga vin priser där.

• nessi

Ett tips!!!!!!!!!!!!!
    om ni handlar fort så får ni halva båt pengarna till baka uppe i reseptionen på båten... hux flux så blev resan ännu billigare!!!!!!!!
    tästa en vit toblerone goood

• Jag 25

Hur lång tid har man på sig.
    Jag skall också åka Rödby-Puttgarden på lördag? Någon som vet hur det fungerar med panten förresten?

• lacken

hej alla som åker till kontinenten och handlar här några tips billigaste rese alt trelleborg-sassnitz 695 5+bil t/r handla på real eller familia som ligger i bergen ca 2mil panten får man tillbaka eller dras av i kassan efter papper som finns i butik leg eller pass nr kan behövas ibland detta gäller dom övriga tyska orterna också, för min egen del tycker jag detta är en dryg resa 8-9 tim färja t/r på en pinnstol mycket få flygplansstolar (äta går ju fort) skulle tro desama om trelleborg-rostock som jag ej har provat på än dock finns det katamaran på den sträcka men är dyrare,bästa alt är helsingborg-helsingör färja t/r-rödby-puttgarden 695:- 5+bil tänk dock på morgontrafiken in mot köpenhavn kan vara kö,ca 20 mil bil genom danmark sitter skönare än på färja kan ta paus när man vill.h-h 20/20-r-p 45/45min butiker att handla på bordershop mycket stort vin/sprit sort få ölsorter lite dyrare än calles +p-avgift 15:- åk in och kolla denna butik åk sedan till burg ca 2km från bordershop till butiken calles framförallt köp ölen här albani giraff gold,calles firtal,royal.helt okej vin sort men dom tyska butikerna har nästan samma till bättre pris gå in och kolla ligger efter samma huvudgata minus med calles kan vara stora köer efter kl 10 både in och ut.för den som inte gillar köer och vill ha stort sort åk till lybeck ca 8-9 mil från bordershop handla på citti ligger på vänster sida efter motorvägen har även provsmakning på vin kolla även in stadenscity för shopping+lunch.kan tipsa om ett flaskvin rött cabernet sauvignon reserva 1998 vina sedosa från argentina.tänk på vikten på bilen var den får lasta titta på regbeviset nivåreglering eller tryckluftsdämpare är att rekomendera vi var tre personer tog in 33 låder öl 24/30 burkar i varje 33cl,24st flaskor vin 6=7kg,8st treliters tetror,12st enliterstetra,18st 70cl whiskey,4st likör 70cl,i en volvo 745 med tryckdämpare,van eller skåpbil kan vara ett alt.

Svar på tråden Asti - går det att hitta i Tyskland?