• Bröllopstokiig

Tårta före middag?

Vi gifter oss klockan 14:00 och kommer vara i festlokalen före 15:00 kan man ta tårtan före middagen eller sak man servera middagen lite tidigare tex 16:00 för att det inte ska bli så lång väntan på maten. Alla gåster har lite drygt en timmes resväg så ingen kommer att komma mätt dit. Kan man ha trubadurer som roar gästerna fram till middagen om vi istället tar korten efter bröllopet? När vi gifter oss så tidigt så blir det stressigt att hinna med allt innan. Oj vad jag velar.

• Svar på tråden Tårta före middag?
  • Bröllopstokiig

Personligen tycker jag att det lät lite annorlunda med tårta innan maten. Folk kommer med säkerhet att minnas just ert bröllop för att det hände något som de inte räknat med.
    Kul tycker jag!!

• Bröllopstokiig

Jag funderade på kaffe och tårta utomhus (om vädret tillåter) och så kan man ha middagen framemot 18-tiden så hinner man prata med alla före maten och mingla lite. Frågelekar och tipspromenader är inget för oss.

• Bröllopstokiig

Gör som ni vill med tårtan. Det är ju lite annorlunda att servera tårtan före middagen!Men vi kommer garanterat att servera tårtan efter middagen, eftersom om där kommer bli en tid då gästerna får vänta, så bjuder vi på snittar och bål, eller något sådant. Och sedan serveras middagen och efter det tårta mm.

Lycka till/JP

• Bröllopstokiig

Vi var til bryllup for 1½ år siden, og da startede vi med at spise middagen omkring klokken 15-15.30. Var det ikke en mulighed for jer at spise tidligere? På den måde er I færdige tidligere, har aftenen til at tale med gæsterne, og kan så servere tårtan til kaffen? Der er jo ingen der siger, at man skal spise klokken 18!
    God fornøjelse med det.

• Bröllopstokiig

Vi började äta förrätten klockan 16.00. Det var alldeles lagom. I alla fall för mig, och alla andra verkade vara nöjda också! Om jag skulle fått tårta då skulle jag ätit mig mätt på den (eftersom jag var jättehungrig. Vi hade inte så mycket tid över till att äta innan på dagen). Och att äta sig mätt på tårta är inteså bra.

• Bröllopstokiig

Vi ska på bröllop i Malysia i sommar och där inleds festen med att äta bröllopstårtan. (det är en svensk man och en malayisk kvinna som ska gifta sig)

• Bröllopstokiig

I Holland serveras tydligen alltid brollopstartan till champagnen direkt efter c]sjalva brollopsceremonin eftersom man oftast har en mkt begransad skara inbjudna till sjalva middagen. Kanns konstigt att gora sa hos oss nar vi har middagen ca 1 1/2 timme senare...Fast min bliv. svarfar ar pigg pa detta (hollandare..). Sa man kan val eg. gora som man vill. Min ide ar att servera litet tilltugg till bubblet for a stava ev. hunger och spara tartan till efter middagen.

• Bröllopstokiig

Vi ska bjuda på brudskål och jordgubbar vid minglet. Var själv på bröllop där middagen började vid 16-16.30 tiden och det var alldeles lagom, för middagen höll på så länge ändå. Så jag tror absolut inte att det är för tidigt och skulle rekommendera det före att ha tårta innan middag.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Här kommer ett tips från mig: gör en smörgåstårta i t ex 3 våningar och dekorera efter smak och lust.
    De gäster som anlänt till ert bröllop på tom mage får hungern stillad på detta sätt.

Lycka till!
    // Anna

• Bröllopstokiig

Har en kollega som berättade att de serverade bröllopstårtan med mingel före vigseln. De hade stor trädgård med vackert lusthus där gästerna kunde mingla runt.
    Kul idé tycker jag!

• Bröllopstokiig

Hej,hej, har jobbat på ett bröllop där vi serverade tårta och champange när gästerna kom sedan dansades brudvalsen, och efter det serverades det en "plockmats buffé", det minglades alltså hela kvällen. Det brudparet var mycket nöjda då de inte ville ha ett sittande bröllop!

Svar på tråden Tårta före middag?