• Tettan

Någon som har tips på välkomstdryck?

Vi har inte bestämt oss för vad vi ska skåla i ännu och vi gifter oss 22:a maj så det börjar bli dags. Är det någon som har något bra förslag på annat än champagne. Kanske någon bål som är lättblandad och god. Det ska vara alkohol i.

• Svar på tråden Någon som har tips på välkomstdryck?
  • Sessie

Jag vet en jättegod drink: sura äpplet heter den:

Vodka, sour apple likör (Sourz), fruktsoda... MUMS!
    Fast nu har Fanta kommit ut med en dricka som smakar äppla... då kanske man bara kan använda den ock skippa likören och fruktsodan.

Detta är min favvo i alla fall.

• Kicker

Eller Kir, dvs vittvin med en skvätt svartvinbärslikör. Det är gott!

• W2Bsoon

Ett mousserande vin kanske... Godare och billigare än skumpa. Vi kommer ha Asti Cinzano. Lika gott som läsk !

• Flizo

Något med fläder? Friskt och gott.. men det kanske inte är säsong riktigt än? Om man inte har sparat i frysen från föregående år då...

• Marre05

Vodka, passoa, apelsinjuice, frusna hallon, carambolefrukt och isbitar. Supergott och läskande..

• Tettan

Tack för tipsen - vi får hem och testa! Någon som har något mer förslag.

• Koalan

Vaniljvodka, Sourz äpple och fruktsoda

• *Juniphé*

Enkelt och supergott!

Champagne (el. mousserande vin)
    jordgubbslikör (en skvätt)
    jordgubbar (en i varje glas - antingen på kanten eller direkt i bubblet.

MUMS!

eller...

champagne (el annat bubbel)
    melonlikör
    limejuice (nypressad)
    gröp ur små kulor (mha tryffeljärn)ur vattenmelon, nätmelon och honungsmelon.
    Lägg en av varje sort i glasen och fyll på med drickat.

Smaskens!

• shalimar

American Dream:
    2 delar amerikansk whisky (Jim Bean bourbon brukar vi använda)
    1 del Sourz Sour Apple
    fyll upp med Sprite/7 UP

Låter kanske inte så gott med en drink med bourbon i (gillar själv inte ren bourbon) men just den spritsorten är godast i den här drinken. Ingen kan gissa att det är bourbon, men den har en fruktig smak som kommer fram när man tillsätter Sour Apple och Sprite - drinken blir läskande "äpplig" och passar nog jättebra på ett majbröllop!

• coffe

Enklaste möjligt - flädersaft och gin ger en god drink och borde även funka att göra i stor sats typ bål. Som dekoration kan jag tänka mig lite frysta röda vinbär, funkar istället för is och är fint.

• Znitan

Jag skulle köra på champagne eller liknande mousserande. Det tycker jag hör till detta tillfälle. Däremot skulle jag inte välja den sötare Asti Cinzanon utan skulle hålla mig till det torrare hållet. Kanske Chapel Hill? Bara 55 kr flaskan. Bål kan lätt bli lite slaskigt för gästerna att hälla upp och antagligen vill ingen söla ner sina fina kläder. Känns lite mer "classy" med mousserande, tycker jag. Färdig upphällt i glas när gästerna anländer. Kanske modifiera Kickers förslag och byta ut det vita vinet mot mousserande. Då får du en Kir Royal - en klassiker.

Svar på tråden Någon som har tips på välkomstdryck?