• September brud

Kostnad för håruppsättning?

Var i lördags (i Avesta) och fråga runt om vad en håruppsättning för en brud skulle kosta och vart ganska förvånad över hur dyrt det är. Det låg på 1300-1500 kr. Jag ska ha en väldigt enkel håruppsättning så nu vet jag inte hur jag ska göra, kanske ska be en kompis men vet inte om det blir lika bra. Hur gör ni andra? Är 1300kr dyrt i jämförelse med vad ni får betala?? Tack på förhand!

• Svar på tråden Kostnad för håruppsättning?
  • ISLA

Jag ringde runt lite i förra veckan, och de prisuppgifterna som jag fick låg mellan 1300:- och 1800:- .Så jag förmodar att det är ett rimligt pris.

• Majsan80

Beror på vart man går. Min går på 2.700:- plus färgning och eventuellt löshår. Det låter som om du fått ett bra pris men om du har en kompis som är duktig på hår så kan nog hon göra det lika bra som en frisör!

• Tokan

Jag räknar med att betala ca 2000kr för hår + make, så det är antagligen ett vanligt pris.
    Om du vill ha en enkel uppsättning tycker jag inte att du skall säga att det skall vara en bruduppsättning utan en festuppsättning. Dom är oftast enklare och blir billigare. Varför inte säga att du skall gå på ett bröllop, du ljuger ju inte direkt
    Om du vill ha slöja kan du ju sätta fast den hemma med hjälp av någon.

• September brud

Det verkar vara ett ganska rimligt pris ändå. Kanske ska ta ditt råd, Tokan, och säga att det är en festuppsättning jag vill ha. Törs inte riktigt anlita en kompis för jag inbillar mig att det frisörer gör håller bättre, tror inte ni det?

• sara.k

Oj vad dyrt, jag antar att jag ska vara glad över att min mamma är frisör.
    Trodde inte att det skulle vara så dyrt,
    hoppas det ordnar sig för dig.
    Jag har massor av släkt i Avesta förresten, kul

• bröllop i juni

Ang håruppsättning blir det olika priser om du säger att du vill ha en "uppsättning" eller om du säger att du vill ha en "bruduppsättning". Säger du att du vill ha bruduppsättning brukar konsultation ingå och de jobbar på dig mycket mer. Själv har jag valt ett ställe på Tomtebogatan i Stockholm och då kostar uppsättningen 1900:- till 2300:- och sminket tillkommer med 850:- så jag tycker inte att det låter så farligt. Om du vill komma billigare undan kan du ju kolla om det finns någon make-up skola i närheten de kanske har någon elev som vill göra detta, ofta får de lära sig enklare uppsättningar också... Men själv ville jag ta det säkra före det osäkra. Det jag valt tycks dock vara hyfsat billigt. Jag kollade med Björn Axén som min frissa tipsade mig om och de går på mellan 3000:- och 4000:- bara för håret! Hua!

• 12 juni 04

Hej
    Det låter väl rimligt med 1300. Jag betalar 1400 för hår, med tiara och slöja och sminkning av en utbildad makeupartist.

VH

• Lilla bruden

2500 kostar alla bruduppsättningar i den här stan... suck...

• ingis

I lilla Kramfors så finns det en billig 1500kr ink. smink. Alla andra tar 2000kr och uppåt. Att allt ska vara så dyrt för oss brudar suck

• Scarlett

Kan ju meddela, om det är någon tröst, att det inte blir så hemskt mycket billigare om en kompis gör det... Då måste man skaffa alla produkter själv, trots att man inte behöver dem mer än en gång (och ev några provgånger). Jag trodde jag skulle spara massor av pengar, men det börjar dra iväg där också... Fördelen är ju förstås att man hinner öva en massa gånger innan så att man vet hur det kommer att bli.

• malte

Jag betalar 1500:- inklusive provkonsultation och lån av löshår. Exklusive smink. 1300-1500:- låter rätt normalt. Det tar ju drygt 2 timmar + provuppsättningen så timpenningen blir ungefär samma som på en klippning.

• Bröllopstokiig

jag betalar max 2000 för uppsättning och make. Har inte gjort provuppsättning ännu så jag vet inte exakt men hon sa max 2000 så...

• Fru Kall

Gud vad lättad jag blir att jag har en "föredetta" frisör som ska göra mitt hår! Hon är studerande efter yrkesskada som frisör och behöver lite extra pengar som alla studerande gör.
    Hon ska ta 1700 för mig och mina 3 tärnor!

Svar på tråden Kostnad för håruppsättning?