• Pingstbruden1

Vad händer om jag slutar...

Hej!
    Vad händer om jag slutar med mina p-piller två veckor in på kartan?
    Kommer jag att få en blödning då eller blir det helknasigt.
    Det är beräknat att jag ska få min mens på bröllopsdagen och det villjag ju inte.
    Jag vet att man kan fortsätta äta dom tills efter bröllopet men då ska ju vi åka bort och då vill jag inte blöda.
    Någon som har slutat mitt i en p.pillerkarta?
    Tacksam för svar...

• Svar på tråden Vad händer om jag slutar...
  • Sunniva

Förmodligen får du en blödning då, ja. När du slutar med p-piller så tror ju kroppen att det är dags för mens. Jag har slutat mitt i en karta ett par gånger, och då har mensen kommit 2-3 dagar efteråt.

• ellli

Ring och fråga din gynekolog, har för mig att det är olika för olika p-piller. På "min" sort (Trionetta) ska man istället för att äta sockerpillrena, fortsätta att äta de gula pillrena (från en annan karta). Det är de pillrena som är de 1,5 sista veckan på varje karta.

• lisabeth l

Varför inte bara hoppa över socker pillrena och in på nästa karta så hoppar mensen över en månad?

• Bonadea

Det är bättre att skippa sockerpillrena och ta nästa karta än att sluta äta pillren helt. Då kan du skjuta upp mensen en eller flera veckor. Hör med din gynekolog hur just dina piller fungerar!

• ellli

Tänkte bara varna för att hoppa över sockerpillrena och sedan börja från början från en karta - vet inte om det funkar så för alla p-piller men det var i af inte rekommenderat att göra det med min sort. Det blir liksom fel "cyekl" för hormonerna så mensen kan bli oregelbunden + risk för att bli gravid. Ring gynekologen och fråga hur du ska göra med just din sort..

• Bonadea

Jag vet bara att på min sort är det raden före sockerpillren som man ska ta på nästa karta bara. Man ska inte börja från början bara som vanligt. Så kolla hur din sort fungerar först.

Svar på tråden Vad händer om jag slutar...