• Lillskinn

Stenar i förlovningsring?? *hjälp*

Hej! Står i valet och kvalet för en superfin ring som jag fastnade för direkt !( Around 3-white från titanringar.com )
    Men jag vet inte om det är "okej" med stenar i en förlovningsring?? Vad tycker ni, hur har ni?
    Och storleken, hur mäter jag den på bästa sätt? Min ring som jag hade förut (som olyckligtvis flög av mitt finger när jag badade i havet var 19 mm i diameter och var lite för stor, den var 4 mm bred. Passar samma storlek på denna ring jag har sett nu, som är 6 mm bred och 2 mm hög?
    Snälla hjälp !

• Svar på tråden Stenar i förlovningsring?? *hjälp*
  • Sunniva

Jag vill defintivt ha sten/stenar i min förlovningsring! :)

• 22 maj

Har precis valt den som förlovningsring ( byter ut dom gammla) ville från början ha den som vigselring och den utan stenar som förlovningsring men eftersom dom är så breda så gick det inte, vigselringen blir nu Beetween så jag kommer ha två ringar med stenar det blir nog jättefint! Dom kommer antagligen på måndag ( längtar!!!) Ang stl vet jag inte riktigt jag har nu en som är 4mm men den sitter för trångt så jag gick upp i stl eftersom den nya är 6mm, men som sagt jag får väl se på måndag!!! testa och ring/maila Titanringar och hör vad dom säger tror dom är ganska duktiga på att hjälpa till.

• Kräftan

Klart att det är Ok att stenar i förlovningsringen! Det har jag. Kan du inte gå & prova ringar i en affär så att du vet vilken storlek du ska ha?

• Lillskinn

Just nu vet jag att jag ska ha sten i förlovningsringen, men jag vet inte om jag ska ha 1 eller 3. Det är ett svårt val!
    Jag hade ett par olika ringar här hemma som jag har testat storleken med, jag har 18 mm.
    Men 1 eller 3 stenar?? Panik!

• 22 maj

Vet du hur din vigselring skall se ut sedan? För det kan ju påverka hur många stenar du vill ha, jag har som sagt den med 3 stenar! den ligger på posten nu!!! skall hämta den senare idag.....

• Lillskinn

Jag har inte funderat så mycket på hur vigselringen ska se ut.
    Men jag ringde och pratade med han på titanringar.com och frågade om han kunde sätta dom tre diamanterna tätt bredvid varandra och det kunde han, så det blir "3-white" med 3 diamanter tätt tillsammans! =)

• cmfs

Klart att det ar okej att ha stenar i Forlovningsringen. Jag har sjalv fem stenar i min. Jag har 3 safirer och 2 diamanter. Jag tycker sjalv att det ar himla snyggt (men jag ar ganska partisk)

• sofia y

jag har massor med diamanter i min , den är urtjusig!

• Keri

Jag har en diamant på 0,3 karat i min förlovningsring, det är jättevackert! Inte för flådigt, men ändå effektfullt. Min vigselring skall ha massor med diamanter!

• Hannibal

Jag har en slät förlovningsring, och min m2b har köpt en slät vigselring till mig. Jag är ganska "rät och slät" av mig och ville inte ha några stenar. Känns som att det är lite udda att bara ha släta ringar nu, eller???

• jenny med k

jag tänkte att jag skulle vilja ha en sten i min förlovningsring och sen en slät vigselring..(drömma kan man få göra) det kanske är galet, men jag tycker man ska få ha som man känner..

kram!

• Scarlett

Personligen tycker jag att det är lättare med stenar i förlovningsringen, för då ser man till att vigselringen matchar den fina ringen. Det kändes svårare att göra tvärtom, tyckte jag, att välja en enkel förlovningsring vars största estetiska värde skulle vara att passa ihop med den mer utsmyckade vigselringen som jag inte ens visste hur den såg ut. Så min förlovningsring är i vitguld och med en 0,35 carats prinsesslipad diamant, och jag har precis valt en slät vigselring till. Den var tvungen att vara mycket lägre än vad jag antagligen hade valt om jag hade valt den först. Och då hade inte min förlovningsring, som jag tycker jättemycket om, passat till...

• Eleanor

Min man gav mig en förlovningsring med stenar när han friade, så min vigselring är slät istället.

• Rosy

Det är ok att ha stenar i förlovningsringen, men då ska man inte ha det i vigselringen...då blir det som kaka på kaka och det är inte vackert. Jag tycker det är snyggast med en slät ring och en med stenar.

• Devoted

Har då aldrig hört någon säga Å nej, varför har jag så mycket sten i mina ringar...
    Fram för mer sten, i förlovningsringen och i vigselringen. Det skall glittra!

Svar på tråden Stenar i förlovningsring?? *hjälp*