Konfirmationspresent till tjej.
Vad tycker man om när man är 14-15 år och tjej??
Silversmycke från guldfynd känns rätt så trist...
Jag hade tänkt mig ngt för runt 200 kronor.
Idétorka.....
Vad tycker man om när man är 14-15 år och tjej??
Silversmycke från guldfynd känns rätt så trist...
Jag hade tänkt mig ngt för runt 200 kronor.
Idétorka.....
Jag har inget tips på present, men däremot en annan kul grej. Ungdomar har en förmåga att "bara" konfermera sig så de får presenter. Syrran skulle ge en present till en sådan tjej så hon köpte en gammal bibel och karvade ut ett hål i bibeln (sorry alla troende) och lade presenten där. Tjejen såg jättebesviken ut då hon fick bibeln, men blev jätteglad när hon öppnade den !
kan ju vara en idé, men denna tjej kommer från ett kristet hem så jag tror inte att ngn i hennes familj skulle uppskatta denna typ av skämt....
Ups! Spar den idéen till någon annan gång!
Ja
Jag fick glas då jag komfimerade mig, det uppskattades, jag dricker fortfarande ur dessa nästan dagligen (det var vardagsglas).
böcker funkar alltid, och smycken personliga, det finns billiga annat än på guldfynd, vi köpte ett annorlunda kors till min kusin ifjol och det var jätteuppskattat.
Min syster ska nu konfirmeras och vi ger henne två vackra glas från kosta boda, jättesnygga och ungdomliga.
Fast jag hade nog gett henne ett presentkort någonstans så kan hon ju själv välja ut vad hon vill ha.
Huuummm min lilla syster ska konfermera sig på Lördag och hennes stösta önskan är en tatuerig och en moppe.
Jag har tittat runt efter en moppe men alla är jätte dyra typ 9000-14000.
Känns lite trist eftersom jag gärna hade kommit med en moppe med en stor rosett på .
Någon kanske vet var man kan hitta billiga mopeder?
Cassandra:
kolla i gula tidningen eller på blocket.se. Det blir ju mkt billigare om man köper en begagnad!
vet inte om detta är bra, men jag fick ett penset med en fin kulpenna, en roller ball och en stift penna i metall från parker som alla hade mitt namn ingraverde/ritsade på sidan, mkt fint använder de fortfarade, undrar hur ja gka gör anästa år då efternamanet är fel?*fniss* lycka till med present inköpen i alla fall!
vet inte om detta är bra, men jag fick ett penset med en fin kulpenna, en roller ball och en stift penna i metall från parker som alla hade mitt namn ingraverde/ritsade på sidan, mkt fint använder de fortfarade, undrar hur ja gka gör anästa år då efternamanet är fel?*fniss* lycka till med present inköpen i alla fall!
Jag är av den åsikten att allt som man får vi t.ex konfirationen och studenten INTE nödvändigtvis behöver vara något som man ska spara i all evighet, dvs silversmycke, glas, bestick osv.
Ibland kan det vara mycket roligare att få saker som man i just den åldern har användning för.
* Presentkort
* Kontanter
* Biobiljetter
* Presentkorg (badskum, badbomd, peeling, duschtvål, bodylotion, ansiktsmask mm)
* Tuffa sängkläder
Visst, vissa av dessa förslagen kan låta tråkiga för en gäst att ge, men det uppskattat i alla fall väldigt ofta av den som får dom.
Däremot är det aldrig helt fel att också få saker man kan ha som minne genom livet, t.ex guldhalsband med ett guldkors i mm.
Jema
Tack snälla för era tips!