• angel79

Frysa pajer????

Eftersom att det vore bra om man kunde förbereda lite mat till bröllopsbuffén så tänkte jag höra om det är någon som har fryst pajer någon gång och hur blev dom när dom tinade? Jag hade tänkt göra lite olika pajer, typ ost- och skink-, köttfärs- och kanske kycklingpaj.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Frysa pajer????
  • Adina

Hej!

Jag har fryst olika sorters pajer och det var inga problem. Jag gjorde dem i aluminiumformar och frös in och sedan tinade jag dem, tog bort formen och värmde dem i micro.
    Jag tänker själv göra pajer ett par veckor innan bröllopet och frysa in.
    Lycka till!

• mrs.

Vi hade pajer som var nedfrysta innan bröllopet, och inga problem, ta bort formen när dom ska värmas.

• Tolin

Jag har samma trevliga erfarenhet... Det går finfint! Personligen har jag dock fått för mig att det blir bättre att värma under folie i vanlig ugn än i micro. Men det är kanske bara inbillning...

• ÅsaGåsa

Vi hade partaj för 1,5 år sedan då jag gjorde paj till 70 pers. Jag förbakade pajskalet för att det inte ska bli för degit och sedan värmde jag i ugn. Micro tycker inte jag blir någon höjdare... Jag gillar inte svampiga pajskal utan vill ha dem lite frasiga..

• ÅsaGåsa

Ibland hinner man visst inte skriva allt man tänker...

Förbakade pajskalet, gjorde pajerna klara och frös dem. Sedan var det bara att värma i ugn...

Nu är nog allt med...

Svar på tråden Frysa pajer????