Vad kostar det att göra ringen större?
Min ring är lite för liten, måste nog ta ut den. Vad kostar det ungefär och har ngn tips på ngt bra ställe i Sthlms innerstad?
Min ring är lite för liten, måste nog ta ut den. Vad kostar det ungefär och har ngn tips på ngt bra ställe i Sthlms innerstad?
Vi gjorde det inte i Stockholm, så jag kan inte uttala mig om priset där. Det kostade iaf ung. 250:- att förstora min sambos ring.
Jag vet inte vad det kostar, men guldsmeden sa till mig att en vanlig ring som inte har några stenar valsar man ut och det kostar inte så mycket. Men en ring med stenar i måste man såga av och lägga i en ny bit guld = dubbelt så dyrt.
Ikka
Tack för svaren! Tur att jag inte har några stenar i då!
Jag har förstorat en ring (inte vigselringen) som är hamrad... Då var de också tvugna att lägga i en extra bit guld. Kostade 500:-
Bäst att du frågar runt lite.. Jag har upptäkt att prisskillnaderna är väldigt stora.
Jag betalade 180 kr (dock ej i Sthlm), min mamma betalade runt 200 (i Stholm) och har sett priser ända upp till 750 kr.
Hej !
Vet inte vad det kostar men kan rekommendera en superbra guldsmed.....finns i Midsommarkransen & har gjort smycken till mig på beställning & jag är jättenöjd.....
Hon heter Ulrika & har telefon 08-19 15 00
Lycka till,
Sarge
Jag har tagit ut min två gånger utan kostnad, på stället där jag köpte den. Sist var de tvungna att skicka iväg den till tillverkaren och även det var gratis. Har du pratat med återförsäljaren/guldsmeden?
odin, nix, det har jag inte gjort men det var naturligtvis en bra idé. Tur att det finns andra som tänker åt en ibalnd när man inte lyckas själv...
Dags att gå och lägga sig så hjärnan funkar någorlunda imorgon...