• Snorpdotter

Smiter man eller säger hej då till alla efter festen?

Hur brukar man göra - smiter man iväg under bröllopsfesten eller går man runt och säger tack och hej då till alla?

• Svar på tråden Smiter man eller säger hej då till alla efter festen?
  • madddee

Har varit på bröllop där brudparet gör det ena och ett annat brudpar gör det andra...

Det är helt upp till en själv hur man vill göra!!

Jag vill INTE smita, jag vill att de som vill säga hejdå ska få göra det (bra tillfälle att få fler kramar åxå) dessutom ska vi ha fyrverkerier på slutet så det blir ett naturligt slut på festen åxå. Andra har bildspel om vad som hänt underdagen och så smiter brudparet när det har gått en runda och sen när det är slut går gästerna hem.
    Andra har haft ljuståg ut ur festlokalen så har bruparet vinkat och gett sig iväg... det finns många idéer om hur man kan göra och det ni kommer på för er är det ni ska göra!!

Lycka till!

• wienerwaltz

Vi kommer nog att säga hej då till alla innan vi lämnar festen.

• Sessie

Vi kommer definitivt smita....

• Jolin aug-04

Fy va otrevligt att smita iväg under sin egen tycker _jag_...
    Folk är där för att fira vårt bröllop och så smiter vi utan att säga hejdå...
    Näh!

Vi kommer nog vara kvar till sist också, jag ser ingen som helst anledning att lämna min bröllopsfest mitt i den...

• emy

Det känns väl mer ok att smita om timmen är sen... Går man tidigt ska man absolut ta adjö av sina gäster, tycker jag. Vi har bara middag utan dans/fest, så vi tar avsked av våra gäster. Det är det som avslutar middagen.

• Bonadea

Vi kommer naturligtvis säga hejdå. Dels för att vi inte har nån fest utan att det "tar slut" mer eller mindre efter tårtan och det...
    Plus att det är många man inte träffat på länge och det kan väl vara trevligt att säga några ord till alla innan man bara sticker iväg!
    Håller med om att man kan smita om det är senare på natten eller så och man inte är de första som sticker...

Svar på tråden Smiter man eller säger hej då till alla efter festen?