• Brud i aug

Herrängens gård?

Hej.

Ska gifta mig i aug och tittar på olika ställen där man kan vara, vill gifta mig utomhus och ha "festen"/fikat ute likaså.
    Är det någon som har vart på Herrängens gård? Någon som gift sig där, någon som vet ett ca pris? All info är uppskattad...

• Svar på tråden Herrängens gård?
  • höstbrud

Jag har inte varit på bröllop på Herrängens gård men däremot flera stora kalas. Jag har för mig att det skulle kosta närmare 6000:- att hyra gården. Jag skulle väldigt gärna vilja ha min bröllopsfest på Herrängen men jag tycker att den alldeles för dyr att hyra.

• svalan

Hej!
    Jag tror att det var Herrängens gård som jag var på bröllop på för några år sedan. Den jag tänker på ligger ute i Enskede. Måste (om det nu är den gården) höja ett litet varningens pekfinger: när det handlade om sittningen på middagen var det ett klart minus att det var flera små rum (visserligen öppna mot varandra högst upp vid honnören, men ändå) som gjorde att de som satt på de olika "bordstungorna" inte såg de som satt på andra "bordstungor". Man såg alltså oftast inte de som höll tal, och det kunde också vara svårt att höra dem.

Annars var gården jättevacker. Lycka till!

•  f.d novemberbrud

Hej augustibrud!
    Vi hade vår bröllopsfest där förra hösten.
    Jättelyckat! Man kan välja om man bara vill hyra gården eller om man även vill ha service. Vi körde rubbet via dem, mat servering städning mm. Bra total pris eftersom du får ha egen alkohol. Tre rätter,kaffe full service och städning ca 20,000 för 60 personer. Tillkommer inköp av dryck. Det är ovanligt att man får ta med alkohol själv så du sparar en hel del på det. Dessutom är de jättetrevliga!

Svar på tråden Herrängens gård?