• sommartjej

ont i brösten -graviditetssymptom?!?

HEJ!!

Jag skulle vilje veta hur vanligt det är att det första tecknet på greviditet är spänningar i bröstvårtorna,,, ngn som har erfarenhet om det?!?
    Eller kommer det först efter ngn månad?!?
    Är det vanligt att få innan mensen ska komma? Jag slutade med p-piller i maj förra året och fick ont i brösten en gång därefter men har det nu oxå...hjälp...orolig...

• Svar på tråden ont i brösten -graviditetssymptom?!?
  • mrs.

Hej, bröstspänningar kan komma annars också, men om du har slutat med piller så är det ju inte omöjligt, mitt tips är att gå och köp ett hemtest, så vet du för säkerhets skull och kan göra livet enklare :)

• Ellte

Jag har ont i brösten två gånger i månaden...och inte är jag gravid :) Som mrs. säger, gör ett gravtest...fast...vänta du på mensen först ;)

• hanna79

Hej, Jag har varit med om fyra graviditeter och trots att ingen av dom har varit den andra lik så har jag inte fått ont i brösten så tidigt och aldrig haft spänningar i bröstvårtorna nån gång under tiden, Jag har inte kännt något överhuvudtaget förrens kanske nionde eller tionde veckan men som sagt ingen graviditet är den andra lik.
    Lycka till

• sudali

Har varit med om ett antal graviditeter, men inga bröst spänningar. däremot så har jag likande symtom vid ägglossning och mens.

• Texas

Innan mens har jag ofta bröst spänningar och är öm. Har inte varit gravid så jag vet inte då.

• Frk Cattis

Då jag väntade min dotter fick jag enormt ont i brösten ungefär då mensen skulle ha kommit... Hade sedan j**ligt ont i ca 2 månader. Om mensen inte kommer då den ska så gör grav-test.

• vattuman

Ja brösten kan spänna i början av graviditeten. Jag är gravid, jag har haft mens fast jag var gravid. Testa mig igår och jag var med barn och då hade inte mensen gått över för jag skulle egentligen ha min mens den 19maj.

• Stjärna

Det är ju en av flera syntom, men jag har märkt att under de perioder jag inte ätit p-piller har jag ibland haft ont i brösten just innan mens.

Ta ett test om du är orolig!

Svar på tråden ont i brösten -graviditetssymptom?!?