• Kräftan

Trött sambo

Vet inte om det är jag som är dum el. min sambo. Igår var han så trött att han knappt var kontaktbar & han var otrevlig i sitt sätt att vara. Blev sur för att när han är trött orkar han ingenting, när jag är trött så orkar jag ta tag i saker ändå. Särskilt nu när det bara är 5-6 v kvar till bröllopet. Vet inte om det är jag som är dum som orkar ändå, kanske borde jag bara skita i allt som han gör? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Trött sambo
  • april04

Ta med honom ut på en promenad så kanske han kvicknar till!! Du får inte vara irriterad på honom för att han är trött - han kanske hade det lite kämpigt på jobbet? När jag är dödstrött orkar jag bara ligga på soffan. Om min man pysslar om mig då blir jag pigg på några minuter, men om han blir sur på mig blir jag ändå tröttare!

• Kräftan

Vi har båda mycket på jobbet. Jag känner att jag måste orka ändå för annars blir inte saker gjorda som inte kan vänta. Eller så kanske jag inte måste orka....

• Memma

Din sambo kanske är pollenallergisk? Många som är allergiska blir extremt trötta och går omkring som zombies när det är mycket pollen i luften. Det kan ju vara det som är orsaken, i kombination med stress på jobbet och inför bröllopet. Ta det lite lugnt bara så ska du se att det går bra.

• emy

Jodå, det känns igen!

Se scenen framför dig, m2b ligger och tycker synd om sig i sängen, han är så sjuk. Han har ju FEEEEEBER!

Jag står vid spisen och lagar mat, efter att ha varit ute och handlat för att ha något att laga. Jag har också feber, men mat måste vi ju ha... M2b förstod inte ens att jag var sjuk, för jag låg ju inte och rullade i sängen och kved. Jag hade ju stigit upp, duschat och försökt få ordning på tillvaron. Han förstod inte alls varför jag vrålade åt honom att sluta gnälla och sätta igång att duka.

Många gånger ger män sig tillåtelse att skjuta över ansvaret på "någon annan", vilket ju oftast är en själv, när de inte orkar. Själv har man ingen att överlåta det till, utan måste orka som den pliktmedvetna människa man är.

• Dea

Jag och min sambo blir båda dödströtta ibland. Bara den andra får en liten vilpaus och kanske lite tlc så brukar vi komma igång snabbt igen. Nästan allt kan vänta fem minuter.

Däremot har jag och min sambo helt olika inställning till när man är sjuk, min taktik är att hålla mig igång och blir nästan aldrig sjuk, medan han snabbare tar sjukledigt, så angående det kan vi ha liknande konflikter.

• Kräftan

emy

Memma:
    Det är jag som är pollenallergisk, inte han.

• EmmaPemma

Kräftan!

det beror väl på hur länge det håller i sig? Om han varit trött ett par dagar tycker jag inte att du skall jaga upp dig.
    Om han varit trött väldigt länge kanske ni måste ta reda på varför. Om det finns ngn underliggande anledning kanske det inte bara är att "rycka upp sig", och det man allra minst behöver då är ngn som är arg eller otrevlig.

Lycka till!

• Kräftan

EmmaPemma:

Det var ju han som var otrevlig i sättet, inte jag. OK, jag blev sur men inte otrevlig.

• Starlet

Dea:
    Vad är tlc?
    Nyfiken!

• Dea

"Tender loving care"

kärleksfullt omhändertagande...

• Starlet

Aha försökte förstå förkortningen på svenska och det var värre det...

Svar på tråden Trött sambo