Möhippa - kläder till b2b?
Vad kan man klä en blivande brud i på möhippan?
Krona och slöja är givet. Men vad mer?
och vad ska resten av möhippegänget ha?
HJÄÄÄÄLP!
Vad kan man klä en blivande brud i på möhippan?
Krona och slöja är givet. Men vad mer?
och vad ska resten av möhippegänget ha?
HJÄÄÄÄLP!
usch jag hoppas verkligen att jag inte blir utklädd! vet att det är tradition men jag gillar verkligen inte den typ av möhippa. vill bli bortskämd och ha det mysigt. då helst i mina vanlig kläder, max tar jag på mig en tiara.
nu låter jag visst jättegnällig, men jag o mina vänner har pratat om det här många gånger innan mitt bröllop ens kom på tal o ingen av oss vill skämma ut den blivande bruden. nu säger jag ju inte att det är det ni ska göra, det var bara den assosiationen jag gjorde.
mitt förslag är alltså, något snällt och fint.
visste att jag skulle få såna kommentarer...
nåja, jag VET att bruden inte har nått emot lite roliga kläder, så länge det inte går överstyr... och ja, vi vet var gränsen ligger för sånt.
vill bara veta VAD man kan klä b2b i på hippan
... och vad vi resterande möhippefôlk ska ha på oss...?
kanske kan man försöka hitta ett tema för hela möhippan, tex "den lilla sjöjungfrun" o så får bruden vara ariel, o ni andra något från havet eller filmen eller sjöjungfruar. typ så, låter rörigt o jag vet inte om det är praktiskt att vara sjöjungfru, men du kanske förstår mitt exempel?
kul idé! :)
fler tips?
Varför inte klä ut er i kostym så ni ser ut som grudgummar
ja, vi har iaf funderingar åt det svartklädda hållet... Fast vi vet inte än.
Jag har ALDRIG varit på en möhippa, och ingen av dom andra heller... så vi behöver tips!
Ännu fler tips önskas alltså :)
man kan ju sy en brudklänning av ett par gamla spetsgardiner Väldigt enkelt alltså...
Finns ju roliga maskeradkläder också... typ fransk städerska, sjuksyster med kortkort och u-ringat.
Man kan ha en t-shirt där man syr fast godisnappar och geléhallon, och så får bruden gå runt och sälja godis för en krona eller femma per stycket. Köparen måste bita loss godisen.
Kanske lite för taskigt? hehe :)
När vi hippade min svägerska så klädde vi ut henne i 70-talskläder eftersom hon är född på 70-talet...
Himla tjusigt!
När vi hippade en kompis för ett år sedan så fick hon ha färglada 70-tals kläder och vi andra vara bara svartklädda. Då märktes hon bland oss andra. De kläderna fick hon ha under dagen när vi hade pick-nick och spelade in skiva. Sedan så fick hon vara finklädd - egna kläder på kvällen. Det var super. En peruk kan ju räcka ibland för att det ska bli lite extremt.
Man kan ju göra en rolig t-shirt där det står "SNART FRU xxx" och på baksidan "MÖHIPPA pågår"
En av min mammas kompisar blev utklädd i vit klänning (ingen hemsk utan rätt ok), spetsgardin på huvudet med hemgjord krona av vita fjädrarvippor, aluminiumfolie och annat smått och gott.
På de möhippor som jag har varit på har vi gjort så att när det är dags för utgång på kvällen så har vi fixat iordning brudarna i olika stilar. En tjej var punkare, en var en äkta 80-tals brud in i minsta detalj (med kläder och atteraljer som verkligen var från 80-talet) och en tjej blev en äkta babydoll spicegirl.Deras makeover var mycket trovärdig, ingen som tvivlade där på att det inte var deras äkta stilar.
Vi var väldigt ambitiösa och handtryckte tröjor till alla tjejer som var med, det egna namnet på framsidan och XXs möhippa på baksidan. Det var super-duperfint när vi hade jympauppvisning på stadens torg. ;)
/fia