tårtverkstan i Täby eller älvsjö konditori, erfarenheter?
Hej!
Funderar på var man ska beställa bröllopstårtan. Är det någon som smakat tårtor från Tårtverkstan i Täby eller Älvsjö konditori? Vad tyckte ni? Eller har ni nåt annat bra tips?
Hej!
Funderar på var man ska beställa bröllopstårtan. Är det någon som smakat tårtor från Tårtverkstan i Täby eller Älvsjö konditori? Vad tyckte ni? Eller har ni nåt annat bra tips?
Vi har själva beställt vår bröllopstårta ifrån Åsas Tårtverksta. Vi åkte hem till henne för att diskutera hur vi ville ha tårtan och vi fick ett mycket bra intryck och bestämde oss för att ta därifrån.
Vi hade tänkt att beställa tårta från Gourmandise men efter ett mindre trevligt bemötande tog vi Chokladfabriken istället.
Jag mailade tårtverkstan för en vecka sen för att boka in en tid och komma dit och bolla ideér eftersom vi ska ha lite speciella tårtor. Har inte fått svar än men kan återkomma när/om jag varit där.
Har beställt tårtot från tårtverkstan i Täby, jag är jättenöjd och har rekommenderat henne till mina vänner. Hon är otroligt duktig!!!
Lycka till!
Nu har jag varit där äntligen! Mycket proffsig och bilderna på de tårtor hon gjort var underbara. Vi ska ha väldigt speciella tårtor så vi tittade inte så mycket på traditionella bröllopstårtor men de före oss gjorde det. Hon gör väldigt mycket i marsipan. Tex gjorde hon urgulliga par att ha på toppen av tårtan, sittande på kanten eller stående.
Kan verkligen rekommendera henne!
Kan verkligen rekommendera båda två!!!!
Min studenttårta kom ifrån Älvsjö (ursmarig) Sambons 30-årstårta kom ifrån tårtverkstan (jättegod). Själv har jag beställt brudpar i marsipan ifrån Åsa...hoppas att det blir bra, tårtan har våran festlokal fixat, ingår i lokalhyran.
Hörrni Brudar...
Vad är priserna för era olika tårtor?
vår budget börjar bli panikartat tight så vi måste tänka på varje utgift - fotograf, tårta, skjuts osv osv. PUST. I slutänden är jag dock säker på att allt blir bra. Det är lite fixigare bara.
Tårtverkstan tar 42:-/bit (enligt hemsidan www.tartverkstan.se/)
men leverans verkar inte ingå. Hur gör Ni då?
Gourmandise tar 40:-/bit www.gourmandise.se/frame.htm
Chokladfabriken tar 45:-/bit www.alltomstockholm.se/E/V/STOSE/0004/48/30/3.html
Cake & Design tar 48:-/bit www.cakedesign.se/
Man kan få levererat om man vill av Tårtverkstan. Vi ska hämta själva. Rättare sagt min blivande hämtar på väg från sin marsalk till vigseln.
Men som sagt hon leverar mot en extra avgift som ju självklart beror på hur långt det är!:)