• Sommarbruden04

Mousserande vin - Tyskland

Vi ska åka till Tyskland och köpa vin och sprit inför bröllopet. Är det någon som har handlat på Bordershoppen i Puttsgarden som kan rekommendera ett gott mousserande vin? Gärna rätt sött som liknar Asti Cinzano.

Jag läste i någon annan tråd att någon rekommenderade Rotkäppchen, men det hittar jag inte på Bordershopens hemsida.

• Svar på tråden Mousserande vin - Tyskland
  • Majsan80

Vi köpte just Asti Cinzano i Tyskland för någon vecka sen och kompletterade med Jps mousserande som är lite torrare.

• skratt-maja

en liten fråga hur hittar jag till bordershoppens hemsida, antar att den figuerat här fler gånger men jag hoppas på svar

• Sommarbruden04

Majsan80: Vad betalade ni för Asti Cinzano i Tyskland?

Skratt-Maja: Du går in på www. scandlines . se (utan mellanslag) och klickar på shopping och väljer bordershop. Det finns även Calles på www . calle .dk

• skratt-maja

TAck så mkt sommarbruden04! Hoppas att det går bra på er tur!

• Sommarbruden04

Är det ingen mer som har nåt tips??????

• Brud 12 juni

Vi var över i Tyskland i helgen och shoppade tilll bröllopet. Vi var i Sassnictz (osäker stavning dock)och handlade i en affär som heter REAL. Vi köpte JP.Chenet både rött och vitt och det var superbra pris. Köpte alla drick där förutom öl som vi köpte på Bordershop. Jag tror inte Bordershop är så billiga med sina viner som typ REAL där vi handlade men om man jämför med Sverige blir det så klart billigare. Ölen var i varje väldig billigt. Tror vi köpte 11 flak!!.

• önskar

Brud 12 Juni!
    Vad kostade en flaska JP.Chenet ?

Majsan80! Vad kostade Cinzano?

• gullet

Hallo!
    Kom precis hem ifrån Rostock och har handlat Frexinet till välkomst och Asti Ravini (ett sötare vin mousserat) de kostade ca 5 euro respektive 3,50 euro har handlat allt färdigt nu Pust gifter oss 19/6. ha det

• Brud 12 juni

Hej Önskar!!

Vi betalde 22.50/st för JP.Chenet, både vitt och rött.

Svar på tråden Mousserande vin - Tyskland