• KAAX

Modern och stilren festlokal i Stockholm

Vi hade tänkt att gifta oss i Ulriksdals slottskapell men letar efter en lite mer modern och mer stilren lokal än Ulriksdals värdshus.
    Vi tyckte att det var fint på Ulriksdals värdshus men rummen där man ska dansa och mingla var inte renoverade som jag trodde att de skulle vara.

Har ni tips och även erfarenheter av Ulriksdals värdshus?

• Svar på tråden Modern och stilren festlokal i Stockholm
  • Jeez

Skulpturens hus i vinterviken var min spontana tanke när jag såg rubriken, men den ligger kanske för långt från Ulriksdal?

• KAAX

Jag kollar upp det - tack!

Finns det fler bra tips?

• jmw

Det är extremt dåligt med stilrena/moderna festlokaler i sthlm men Skulpturens hus är ett ok alternativ!
    Vill man slå på stort finns dessutom Millesgården på Lidingö. Utställningshallen är helt fantastisk men då kostar det därefter (35 000:- i hyra)....

Clarion hotell på Ringvägen är stilrent och dom har en festvåning som ligger över nynäsvägen, kanske kul kanske inte!

Hoppas att Ni finner det ni letar efter.

mvh

• Koalan

Nordic Sea och Nordic Light Notels är mycket stilrena designhotel. De ligger vid centralen.

• Bettan2

Hej!

Jag skulle helt klart rekommendera Myntkrogen som ligger på Slottsbacken. Lokalerna är mycket stilrena, tycker jag iallafall. Kanske ligger lite långt bort ifrån där ni ska vigas.

Lycka till!

• Poppy

Pontus by the Sea på Skeppsbron!

• Female

Högst upp i Wennergren center ligger en festlokal med svårslagen utsikt över hela Stockholm. Dit kan man catera själv (och få ner priserna, om man är intresserad av det).
    Var inte rädd för den trista byggnaden, där uppe är lokalen jättefin och utsikten fantastisk över Hagaparken och Brunnsviken!

• KAAX

Vi var på bröllop i Wennergren Center i lördags - jätte fint och trevligt!! Så tyvärr kommer det inte att bli där.

Vilka bra tips!

• Softies

Vi har oxå suktat efter Ulriksdals Slottskapell, det är ju sååå fint! Min första tanke på stilren lokal i närheten är ju Haga Forum. Lokalen är jätteläcker, med stora fönster mot Brunnsviken. Allt är stilrent och avskalat med en stor öppen spis i mitten av lokalen. Mycket snyggt!

• KAAX

Ja, vi funderade också på Haga forum. Jag har hört att det är en fin restaurang och den ligger ju ganska nära.
    Vet du vad det kan kosta?

Svar på tråden Modern och stilren festlokal i Stockholm