• somnia

Var hittar man snygga/moderna (klack-)ringar för män?

Jag letar efter en ring i silvermetall (silver/vitguld/titan/stål) ev. med en liten sten i i prisklassen 1000-1500 kr.

De som finns hos guldsmederna är antingen tråkigt designade eller för dyra.

Finns det kanske någon bra hemsida man kan titta på? Eller ska man låta en guldsmed tillverka en?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Var hittar man snygga/moderna (klack-)ringar för män?
  • Tolin

Finns det snygga moderna klackringar? Skämt åsido, jag är inte så förtjust smycken på män... Borde inte skrivit det... men jag kunde inte låta bli...

• fleur67dag

På Kaplans har de många snygga manliga ringar med stenar!
    Kolla kaplans.se

• JOfors

Guldsmed är bäst. Vår har gjort förlovnings och vigselringar till oss samt att jag sett andra ringar av henne bl.a. en klackring. Du får den som du vill ha den, det är den enda osv.
    Jag är supernöjd med våra. Tyvärr bor vår smed i Dalarna så hon kan bli svår att nå för er i andra län.

• Miss Värmland

måste tyvärr hålla med Tolin, finns det några snygga klackringar?

Jag tycker att det är förskräckligt fult med klackringar (sorry), däremot kan det vara jättesnyggt med en "vanlig" ring... finns mycket herrsmycken nuförtiden.

Men klackring? Nej... inte fint, vare sig den har diamant eller inte.

Sorry.

• somnia

fleur67dag och JOfors: Tack för tipsen! :)

Till er andra: Ventilera gärna era åsikter om klackringar, men gör det inte denna tråd, det är lite dålig stil tycker jag.

• Carol King

somnia, är rätt säker på att dom ville råda dej att göra ett bättre val. Klackringar är inte särskilt fint.

• Apple

Klackringar kan på "rätt" person vara otroligt snyggt!!! Min man har en relativt liten klackring ( visserligen i guld )på sitt högra ringfinger och det är snyggt, mycket snyggt.
    Så det så!!!
    Vart man får tag i ringar vet jag inte riktigt. Min man har ärvt sin.
    Guldfynd, Hallbergs, Albrekts s.k vanliga butiker borde väl ha åtminstone några?!
    Lycka till!!!

• coffe

Jag är personligen inte jätteförtjust i klackringar men som sagt vi har alla olika smak.

Vet ej om jag minns helt rätt men kolla på Efva Attlings sida www.efvaattlingstockholm.com/ - jag har för mig att de ska ha klackringar eller liknande.

Lycka till i ditt sökande!

• somnia

Carol King: Och jag är "rätt säker på" att jag just undanbad mig kommentarer av det slaget. Har ni ingen hyfs??

• 04 Oktoberbrud

Somnia Vad gillade du de ringarna som Attling hade?

Tycker själv att de är mkt fina...

• somnia

04 Oktoberbrud De var snygga, lite annorlunda för att vara klackringar men inte riktigt vad jag letade efter. EA brukar ju ligga rätt högt i pris också, så det blir nog ingen sådan. Men om man har vägarna förbi Sthlm ska jag helt klart gå förbi och kika lite, om inte annat för att hämta inspiration! :) Tack ändå för tipset!

• 04 Oktoberbrud

Somnia tror att man kan hitta EA i andra städer än Sthlm. Vi har en butik i Jönköping som säljer dem... Kolla med www.efvaattlingstockholm.com/ på retailers där kan du se vilka olika städer som har hennes fantastiska smycken...

Svar på tråden Var hittar man snygga/moderna (klack-)ringar för män?