• Majalisa04

Bra (och billig) guldsmed i Uppsala

Är det någon som känner till en bra och billig guldsmed i Uppsala?
    Jag har lite gammalt guld som jag tänkte använda eller lämna in som delbetalning.

Hur långt innan bröllopet bör man beställa vigselringen när man vill göra en egen?

• Svar på tråden Bra (och billig) guldsmed i Uppsala
  • Gift Snoffsan

Juvelateljen. De är bra och trevliga att ha och göra med samt har mkt hög kvalitet på sina smycken. Både våra förlovningsringar och vigselring är köpta och gjorda där.

• kajsa kavat

Rolf Gustavsson (han heter väl så? Brevid St Per). Visserligen inte billig men det finns ingen bättre!

• gul_badanka

Atelje KS-Guld på Västertorg är superbra! Jag skulle använda gammalt guld och göra om till en ring och kollade med på KS-Gulds och Rolf i Celsiushuset... Det skiljde 3200:- i pris för samma ring!!! Dessutom tyckte jag (vilket säkert beror på personkemin) att Rolf var snobbig och inte alls lika tillmötesgående som guldsmeden på Västertorg! Så där har ni mitt tips!!

Är du osäker, så gå runt och känn dig för på flera olika.

• gul_badanka

Atelje KS-Guld på Västertorg är superbra! Jag skulle använda gammalt guld och göra om till en ring och kollade med på KS-Gulds och Rolf i Celsiushuset... Det skiljde 3200:- i pris för samma ring!!! Dessutom tyckte jag (vilket säkert beror på personkemin) att Rolf var snobbig och inte alls lika tillmötesgående som guldsmeden på Västertorg! Så där har ni mitt tips!!

• gul_badanka

• gul_badanka

Sorry! Det var bara meningen att det skulle bli ETT svar...

• Majalisa04

Tack för svaren !

Ingen fler som vill dela med sig av sina erfarenheter??

Hur långt innan bröllopet beställde ni era vigselringar?

• Fenomena

Juvelateljén! Jag har varit där och pratat med dem flera ggr, och fått stort förtroende för dem.

• Ninnna

Hej!

Atlas guld på Dragarbrunnsgatan gjorde min ring! De tar ca 1-2 veckor på sig! De gör ändringar precis som man vill ha de. Dessutom var de mycket prisvärda om man jämförde med andra i stan. (Dessutom har de Schalins ringar!)

Ninnna

• rodny

Hej!
    Vi har köpt förlovningsringarna och tittat på vigselringen hos Rolf Isaksson. Tyckte att han var mycket trevlig och kunnig. Har ringt dit ett par gånger med frågor och alltid blivit bra bemött.
    Prismässigt är han kanske inte billigast, men som sagt jag har varit mycket nöjd.

• goda fen

Rolf Isaksson är värd sin vikt i guld!
    Han har dessutom stort tålamod och kontakt med en handgravör.
    Jag rekommenderar honom varmt om ni vill ha egen design. Han är dock som sagt värd sin vikt i guld.......:D

• nettrid

Juvelateljen - och de ville ha ca 2 veckor på sig att göra ringen.

• jessy

Atlas Guld är otroligt trevliga och kunniga!

Rekommenderar dem varmt

• Benny

Guldsmed Rolf är väl inte direkt billigast men absolut bäst om du vill ha en smed i Uppsala. Vi köpte våra förlovningsringar där och i morgon skall vi dit och beställa vigselring. =) Väl värt resan från Danderyd för att få hans design.

Svar på tråden Bra (och billig) guldsmed i Uppsala