Smoking v/s Kostym
Hur "elakt" etikettsbrott är det att gifta sig i smoking här i Sverige? Påverkar det mitt val av klänning? Kan gästerna komma i kostym/smoking? Eller ska man satsa på mörk kostym till blivande maken?
HJÄLP!!!!!!
/charlie
Hur "elakt" etikettsbrott är det att gifta sig i smoking här i Sverige? Påverkar det mitt val av klänning? Kan gästerna komma i kostym/smoking? Eller ska man satsa på mörk kostym till blivande maken?
HJÄLP!!!!!!
/charlie
Absolut kan ni gifta er i smoking och "gala"klänning...
Smoking är enligt mig en mycket snyggare klädsel än vanlig mörk/svart kostym.
Gör som NI tycker! Numera finns det nog inte så många "rätt och fel" när det gäller brudpar!
Lycka till !!
Vad vill dín blivande ha? Lika mycket som vi pratar om att vi blivande brudar vill ha bekväma kläder så vill även männen ha det bekvämt. Jag hade drömmen om att min blivande skulle ha frack men när jag träffade G så märkte jag hur obekväm han var idet så han fick välja, han valde mörk kostym och det är minst lika fint eftersom att han känner sig naturlig idet och det är så jag känner honom dvs naturlig.
Hej, "gubben" lutar nog åt att välja smoking, då han tycker att han känner sig mer uppklädd i det än i kostym. Min klänning kommer att vara förhållandevis enkel - men klassig ;) (inte släp, brodyr, volang mm)
Fråga: Hur klär man gästerna? Är det ok för dem att komma i mörk kostym?
/Charlie
Enligt gammal sed "ska" man inte gifta sig i smoking men om man väljer att göra det ändå är mörkkostym i samma rang. Om gubben har frack är det OK för gästerna att ha smoking. Jag förespråkar elegant mörk kostym med en jätte snygg väst och kravatt. Lycka till i valet.
Jag tycker man kan ha smoking och gästerna mörk kostym. Seder och bruk håller ju på att förändras och är inte statiska. Välj smoking om det känns ok!