• agnelia

En undran om smycken... brons??

Ska gifta mig i en enkel cremefärgad klänning, men har problem med smycken till.. Jag Vägrar ha pärlor! Tål inte silver (allergisk) och känner mig inte nöjd med guld. Har börjat fundera på brons... Finns ju många fina smycken i brons från t ex Kalevala. Någon annan som har haft/ska ha smycken i brons på bröllopet? Vad tycker ni?

• Svar på tråden En undran om smycken... brons??
  • 041023

Kalevala är en av mina favoritserier. Det finns så mycket snygga smycken där! Det kommer att bli jättesnyggt på ett bröllop! Jag har försökt tipsa min sambo om ett kalevalahjärta som morgongåva. Få se om det funkar!

• Bel

Om du inte tål silver kan då då bära brons som innehåller ännu mer nickel? Eller har du provat om du tål det? Bara en tanke!

• agnelia

Jo, jag har provat halsband och örhängen i brons och det går bara bra. Silver tål jag som halsband och sånt men inte som örhängen, konstigt!?!

• agnelia

Jippi!!! Nu har jag hittat de smycken jag ska ha på bröllopet. Kalevalas serie som heter "Husets hjärta". Ett halsband med sju små hjärtan och (krok)örhängen med ett likadant hjärta. I brons naturligtvis!! Inte så farligt dyrt heller. Finns armband och ring i samma serie, perfekt som morgongåva.. *hint, hint* Lycklig!!

• agnelia

Har kollat nu, Kalevalas bronssmycken innehåller ingen nickel alls.
    Här är deras hemsida om nån är intresserad.. www.kalevalakoru.se

Svar på tråden En undran om smycken... brons??